Sunday, August 25, 2013

Nu drar jag….



IMG_0016
God kväll!
Ny lampa pryder skänken i matsalen. Gillar den moderna looken mot det lantliga.
I morgon åker jag till Indien på tjänsteresa i 3 hela veckor (!) :) Jag ska dit på kunskapsöverföring så det kommer blir en utvecklande resa. Säkerligen mycket känslosam också med tanke på landets fattigdom & jag kommer att komma hem med en stor portion tacksamhet. Och den livserfarenheten jag kommer att ta med mig av den här resan överväger veckorna från mina kära.
Jag har inte varit ifrån barnen hela 24 timmar under alla dessa år så det blir en prövning för oss alla, förhoppningsvis till det goda :) Jag hoppas jag finner inre ro och verkligen kan njuta av allt jag har att lära och inte fyllas av ångest. Detta är once in a lifetime så bäst att passa på att ta del av vad livet har att erbjuda *
Den största utmaningen blir resan ner! Har flugit en gång i mitt liv & det var inte igår och till Cypern. På Tisdag ska jag ta mig till Frankfurt och där byta flyg till New Delhi helt ensam….. Mina kollegor kommer ner till helgen så vi får väl se om jag fortfarande virrar runt på Frankfurts flygplats *fniss*
Wish me luck!
Jag försöker hålla mig uppdaterad under resans gång
Kram Erika

9 comments:

♥ Fyra årstider said...

Å min vän, du kommer lära dig så mycket om dig själv och livet. Vilken resa och jag blir så lycklig att du tar chansen. Go Erika, det kommer gå jättebra!
Kram Lotta

Hanna said...

ha en fin resa.

Ekenäsliv said...

Låter vansinnigt spännande!!!
Förstår att det måste vara jobbigt att vra ifårn familjen, men samtidigt så spännande!!
Stort Lycka till på resan nu!
Kram Anna

Nordhem said...

Oj, vilken härlig möjlighet att få både lära sig o få dela med sig!
Go resa o lycka till

Inramad inredning ~ Shabby chic och lantligt said...

Åh vilket härlig, robust golv (!!!)
Och jag älskar tapeten, ursnyggt! :)

Unknown said...

Vad härligt! Jag blev helt spänd bara av att läsa ditt inlägg så jag kan tänka mig att du var pirrig<3
Hoppas du har det bra där nere och kommer hem med en massa minnen för livet!

Liana said...

Sarà sicuramente un bel viaggio !
Ciao, Liana da Roma, Italia

Anonymous said...

Var tog du vägen? Har du hittat hem?

voncologne said...

Hej!
Bardzo sympatyczny blog...
Mam te same obrazki...
:)