Monday, April 16, 2012

Kan man lita på färghandeln?



IMG_8371
God morgon :)!
Idag vaknade vi till full vinter :-/ Kaos på vägarna då de flesta satt på sommar däcken…Känns som det räcker nu! Vårens härliga dagar får snart titta fram(!)
Den här trappen har som det mesta hemma hos oss haft flera olika färger :) Jag har aldrig använt mig av en färg anpassad för trapp utan vanlig lackfärg ( Eleganten) och det har suttit som berget! Sist tänkte jag att jag skulle göra det “korrekt” och gick till färghandeln för tips. Kom hem med en golvfärg som skulle vara slitstark och bra för trappor. En färg dom ofta rekommenderade….( Självklart blev det mycket dyrare än att bara använda sig av Eleganten som jag brukar). Jag gjorde allt jag aldrig gjort för. Köpte riktig färg, tvättade med målartvätt för att få en bra färgsättning, allt efter deras tips & råd. Men det var sista gången!
Trappen har släppt färg på ett flertal ställen :( Inte bara på trappstegen utan också på räcket där det inte alls är samma slitage.
Alla “flagor” gör att ska jag måla om igen måste jag slipa vilket ni vet att jag avskyr. Gör allting så mycket svårare och tiden drar iväg..  Känns inte riktigt ok när man har gått efter deras “ordinationer”. Så ska ni måla om trappen, se till att få rätt färg!
Nu ska jag göra klar barnen för lite utelek :) Är hemma med barnen idag eftersom Paloma haft magsjuka i helgen. Vill inte att hon ska smitta de andra. Men i morgon blir det jobb igen och jaaaaa, jag älskar fortfarande mitt jobb :) Är så tacksam att vara där jag är idag!
Önskar dig en bra dag!
Kram Erika

4 comments:

Anonymous said...

Nej, jag lite inte på färghandeln, tyvärr.
Köpte svindyr, verkligen svindyr färg å då skulle vi inte behöva kvistlacka. Fy för den lede vad det är fult där vi målade med den färgen. Alla kvistar tittar fram.
usch!!!
Kram
AC

Tinas bo said...

Vilket skit, rätt ut sagt!!
Nää man ska nog hålla sig till sina beprövade medel och färger... :)

Hoppas det blir bra till slut..

Härligt att du trivs sååååå bra på jobbet!!

Ha en fin vecka
Kram Tina

Photo by Maria said...

Nää så surt att färgen inte höll =( Det jobbet hade du ju kunnat vara utan =(

Ha nu en fin kväll..

Kram Mia

Vit dröm said...

Nä fy vad tråkigt med färgen i trappen, så kul är det ju inte att behöva göra om allt igen :(
Kram Anna