Saturday, April 16, 2011

Mörning

_MG_3098

Frukostbricka Bergstenska gården

God morgon skönisar!

Jag strävar och letar hela tiden efter nyttig frukost till barnen. Som dom också gillar! (Köper inga flingor som innehåller mer än 4g socker, och det av frukten i flingorna)Och nu kan jag tipsa om Pauluns frukostflingor. Barnen älskar dom och dom är nyttiga och ger en bra start på dagen. Helt utan tillsatt socker och inga konserveringsmedel i. Jag skulle aldrig ge mina barn Cornflakes flingor som är fulla av socker och inte heller yoghurt eller fil med socker i. Vill gärna ge dom ett stadigt blodsocker som ger dom energi för dagens alla aktiviteter….

Min man brukar smyga in i skafferiet och hälla på socker på sin fil när han tror att jag inte ser men då är jag där och hyttar med fingret minsann *fniss*

f

Köpte mina på Coop. Jag har haft hans musli ett bra tag men det får jag inte i barnen! Då spottar dom och fräser som bara den… Jag dricker också 1-2 glas av Pauluns juice dagligen. Full av antioxidanter och god är den!!

Här kommer ett recept på en smoothie. Nyttigt Nyttigt

1. En stor näve färsk spenat

2. En morot

3. Saften från en apelsin (alt. skala och lägg i hela apelsinen) el. blodgrape

4. Linfrön

5. Physillumfrö

6. Jordgubbar (osockrade)

7. Hallon (osockrade)

8. Lite vatten

Idag blir det trädgårdsarbete för hela slanten =) På eftm grillning och utflykt med barnen. En underbar dag med andra ord.

Många kramar till er!!

10 comments:

Anonymous said...

Hej! Ja har recept på egen gjord müsli om du vill ha de. Den e jätte god :) Ha en trevlig dag. Kramar Tina

Stina said...

Hoppas att du får en bra dag idag du gumman. Mysiga bilder, som alltid.
Smoothie är gott.:) Kram Stina

Vita rosor och förgätmigej said...

Ååååå, vilken frukost! Här hemma blir det mest smörgås med en kopp kaffe (juice till barnen) men,men... Ofta är det hembakat surdegsbröd så jag skäms inte! ;0)

Fast yoghurt köper jag med socker i och muslin har jag inte ens kollat hur mycket socker det är. Hrm, kanske skulle ta mig en funderare angående våra frukostvanor... Man tackar för tipsen!

Kram/ Anna

Lantligt i smultronbacken said...

Det lät som en helt underbar frukost och vad duktig dina barn är som godkänner en så nyttig frukost. En sån bra start på dagen borde alla barn och vuxna få.

Ha en härlig lördag

Kram Teres

mammaxtre said...

Jag försöker också tänka på det där med socker. Men jag älskar smaksatta filer så jag är inte alls där du är, men ändå lite :-)

Ha det bäst!

sylvia said...

hei.
så nydelige bilder, likte godt serverings fatet med god morgen på.
ja viktig å tenke hva en putter i seg, særlig barnen,
ha en nydelig helg.
klem fra sylvia

dagdrömmar i vitt said...

De flingorna är jättegoda!! Vi har dem alltid hemma. Och det där med att kolla sockret " Kolhydraterna" på maten är jättebra. Allt under 6 g är kanon att äta!! ;)
Ha en skön dag och var rädd om dig ;)
Kramkram / Nettan

Unknown said...

Vad duktig du är och vänjer dina barn med frukost utan socker.
Här äter vi nog lite mittimellan nyttigt, lite mindre socker till vardags men till helgen blir det både puffar och chokladflingor ;).
Vilka härliga bilder du tagit. Fin bricka.
Ha en bra lördag, kram Ing-Britt

Villa Carl Larsson said...

Oj oj oj vad det ser GOTT ut :) Mums!! Väldigt inbjudande bilder.

Vilken fin bricka/låda också med texten Godmorgon älskling!

Kram Josefin

Drömmar & Verklighet said...

Hoppas ni fick en underbar dag. vädret har verkligen visat sig på den bästa sidan.
Våren är här och det är så ljuvligt!