Tuesday, October 30, 2012

Stor förändring med små medel….



Mina troll
5 minuter i 12 sitter jag i sängen och gör ett inlägg efter att ha städat toaletter, rensat garderober & vikt en massa tvätt… Vi har haft en underbar dag idag! Barnen var alldeles tokiga i morse när snön låg decimeter tjock på marken :).
Jag tog några bilder som jag har tok redigerat!! Dom är alldeles för skarpa och Noel som äter snö i Palomas rosa overall har fått mörka ögonfransar mm.
När man sitter & håller på inser man hur mycket man kan förändra en människas utseende bara genom några klick. Synd bara att retuschering sätter standarden för dagens unga tjejer. Även om vetskap finns är det felfria kroppar/ansikten vi blir bombaderade med. Jag ska visa er före & efter bild i senare inlägg. Och det är bara vad jag som amatör kan redigera bort/till :)
Nu ska jag leta reda på en bild av mig & retuschera/redigera utav bara helvete *fniss*
Kram Erika
 

4 comments:

Linda said...

Jag skickar över några bilder på mig som du också kan få retuschera. ;) Nej, skämt å sido, det är hemskt att unga tjejer idag ska behöva växa upp och tro att det är så man ska se ut. Som de sönder retuscherade tjejerna på glossiga magasin. Gäller bara att som föräldrar prata mycket om att det inte är på riktigt.

Ha en bra dag!
Kram Linda

Photo by Maria said...

Ja man kan förändra en människa helt och få den så som man vill.. Och som du säger så inser många inte att det ofta är omgjorda bilder som dyker upp på de flesta modeller tex.. =(

Snö vill jag inte ha än så jag hoppas att den inte kommer ner här riktigt ännu..

Ha en fortsatt bra tisdag..

Kram Mia

Elina said...

Hej!
Hamnade på din blogg av en slump då jag googlade på "lantkök", men jag är glad att jag gjorde det. Är helt hooked! Jisses, vad fint ni har det! Kommer kika in här ofta för att få lite inspiration :) Tack för att du delar med dig!

Kristina said...

Du har så rätt, vi lever i en bildvärld som inte e sann... menar närmast media.
Väntar på bilden av dig!