Wednesday, September 12, 2012

Där det ena tar slut tar det andra vid…



Gustafs P-03...
IMG_9750
Hallojsan :)
Ja i helgen gick de sista fotbolls matcherna av stapeln och pojkarna/tjejen vann en av dom. Dom är inte bortskämda med att vinna så lyckan blir stor :)(!) (Min William i glasögon, nr 9) Nu ska pojkarna prova Taekwondo. Passar mina pojkar bra tror jag ;-)
MATCH DAGEN SLUTADE MED STARKA KÄNSLOR
Första matchen spelades 8:30, andra 11:30. Däremellan åt vi matsäck, smörgås och barnen delade på en fanta. Brukar ha vatten med oss men vi hade glömt så vi köpte där.
Första matchen var William samlad och spelade som vem som helst. Jag trycker alltid på honom lite extra så han ska våga men inget konstigt. Men andra……
Luften gick ur mig totalt och gråten var inte långt ifrån.
Det var som att han gått tillbaka 4 år i utvecklingen. Han var inte längre med mentalt. Mycket påvisade detta men vad tänker jag inte gå in på här av respekt för William. Känner att hans kompisar börjar bli så pass stora att om det tisslas om detta kan det vändas emot honom.
Antingen blev det en alldeles för lång dag för honom att hålla koncentrationen eller så var det det han stoppade i sig som gjorde det. William triggas enormt av det han äter och efter mycket läsning vet jag att många med “problem” ska gå på mjölkfritt/glutenfritt.

Vi vet detta sen tidigare och ingen är mer uppmärksam på hans beteende än jag men att se kontrasten så hårt var som en käftsmäll :( 
Vem är jag att inte göra det bästa för min son? Om det nu betyder att han ska äta glutenfritt också får det så bli. En test period på 3 månader i alla fall. Jag vill att han ska leva sitt liv i bästa möjliga förutsättningar så bestämmer vi oss för att prova glutenfritt börjar kampen mot kommunen. En kamp som jag INTE tänker förlora!!
Jag tar inga beslut i tomma luften. Jag tar dom på fakta och jag går över lik för mina barn.
Jag vet vad har går igenom och det kommer en dag när han också inser det. Men den dagen är han utrustad med bästa möjliga :)

Nu ska jag slänga mig i säng. Upp i ottan och springa lite före jobb *ler*
Trevlig kväll!
 

6 comments:

Anonymous said...

Jag är en människa som mår bra utan socker och utan gluten. Jag och din son har inte "problem" vi har "andra förutsättningar" =)
Kämpa på för din son och försök vända hans nackdelar till positiva!

Man får vara annorlunda, det gäller bara att hamna i ett sammanhang där man får använda sina förmågor på rätt sätt <3

Suzu77 said...

Oj vad jag gillade den föregående kommentaren, ja absolut olika förutsättningar så himla fint sagt. Vi är alla olika vi kan olika saker och har alla olika förutsättningar vuxna som barn men barn kan vara så ohyggligt elaka för dom kan inte se konsekvenserna av sitt handlande, tur han har en mamma som du som stöttar och ser och som står vid hans sida för tyvärr är inte alla barn lika lottade. Och du Erika jag vill bara skicka lite styrkekramar inför allt som komma skall <3

emmashem said...

Önskar dig en riktigt trevlig fredag!
Ha det fint
Kram Emma

Hanna said...

Ha en fin helg!
Kram
Hanna

Anonymous said...

Bra skrivet både av dig och de som kommenterat! Jag undrar bara lite över det du skrev om glutenfritt och kamp mot kommunen. hur hänger det ihop? /Susanne

Anonymous said...

Hej
Skulle bli så glad om du hann dela med dig lite om vad ni äter?
Vad ni använder för produkter istället för vanlig mjölk, grädde smör mm. Till exempel hur ser en matdag ut hos er.
Känner att jag vill prova det här på min son.
Hoppas allt löser sig med kommunen!!