Sunday, September 11, 2011

Att ge liv åt en möbel

Ni som följt mig ett tag vet att jag inte har kala barnrum. Visst är det vackert med stilrena rum, vilket rum det än är men nu har vi bestämt att behovet kommer före mina inrednings intressen. Rummen ska inspirera till lek och för att det skall ske måste leksakerna vara tillgängliga och inte undanstoppade i en skänk som tidigare.



_MG_6156

Så en expedit från Ikea fick det bli men den är lite “tråkig” som den är så vi slog på träpanel och målade med järnvitriol. Iden hittade jag HÄR!! Gav liv & karaktär åt en helt enkel, billig, bra förvaring!!

Rotade fram mitt gamla dockskåp ur gömmorna men det var inte riktigt bildskönt så det fick bli färgspruta och vit färg ;)



_MG_6164

Hade velat sätta hjul på men njaaa….. Mer skit att städa under eller hur ;)




Lämnar er med en liten historia ikväll :)

I skolan frågar fröken:
- Det sitter fem kråkor på en gren. Du skjuter en, hur många sitter kvar?
Pelle svarar: - Inga.
- Ja, sa fröken, jag hade tänkt fyra men jag förstår hur du tänker.
Pelle säger: - Får jag fråga? Tre kvinnor sitter på en bänk och äter glass. Den första biter på glassen, den andra slickar på glassen och den tredje suger på glassen. Vem av dem är gift?
... ... Fröken svarar: - Den som...suger...
Pelle:
- Det är hon med vigselringen men jag förstår hur fröken tänker..


PUSS & KRAM

ERIKA

16 comments:

re.do said...

Ha ha! du och dina härliga historier :D Håller med dig fullständigt... skippa hjulen p.g.a. dammet.

Himlavit said...

Jag håller heelt med dig vad gäller barnrummets inredning. Barnen måste få ha ett rum dom kan leka i och inte tassa på tå =) Sen får det gärna vara fint ändå =D
Snyggt du gjort med hyllan =)

Önskar en trevlig kväll
KRAM KRAM

Pera said...

Herre guuud så smart med hyllan!! Ni är inte dumma ni!! Tack för ett fantastiskt tips och en rackans bra historia som slutkläm! Kram på dig

Kristina said...

hehh... det e inte lätt att vara lärare ;)
Fiffigt med omslaget på hyllan. Hjul e kanske bra... men tänk sen då barnen börjar köra runt i huset med den ;)
Kram

Inger said...

Så härligt att få se ett lekrum ... i alla bloggar finns det så fina rum men jag undrar ibland var barnen finns, får de överhuvudtaget leka där eller är det mammorna som styr i rummet ...

Din historia gick inte av för hackor!

kram Inger

detvitapepparkakshuset said...

hejhej och haha, den var lite kul=))

fint med järnvitrol!!

sov gott/ellinor i det vita pepparkakshuset

Lisa said...

HAHHAAAAAAaaaa, du den var bra. Järnvitrol helt nytt för mig men gu så snyggt. Och rummet ser ju ut som en saga. Så fint. Men hela ditt hem är ju fint. Ha en go vecka...

Kram Lisa

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ said...

så snyggt...verkligen en jätte bra ide.
Ha det gott!

mammaxtre said...

Aldrig tidigare har jag hört talas om att någon ändrar om denna hylla :-) Rummet är jättefint

Ha det gott

Unknown said...

Hejsan vännen!
Så snyggt det blev med trä runt hyllan och även dockskåpet blev ju mycke finare i vitt. Min dotter frågade om det verkligen bodde ett barn där för det var så snyggt, hon ville ha likadant fast för äldre barn. Undrar hur jag fixar de??..
Bra historia men den förstod hon inte...och jag förklarade inte heller hihii..
kram Ing-Britt

LIVSGLITTER said...

Va mysigt!! Tips och trix är väldigt uppskattat! Ha en fin dag:) kramar från mej

Grodmamman said...

Snyggt det blev med panelen runtomkring!:)
Det måste få synas att det bor barn i barnrummen, även om jag gärna haft det annorlunda där inne!;)
Kram

Hanna said...

Så fint rum.
Ha en fin måndagskväll. Kram
Hanna

Ullis said...

Underbar idé att klä om bokyhyllorna. Vi har också ett par expedithyllor, och jag håller med dig, de är lite tråkiga och opersonliga, men praktiska. Din idé lånar jag kanske...
Ha det bra!
Ullis

Rosine said...

♥♥♥ Rosine

Hemma hos Märtha said...

Blev jättefint när ni satte trä på hyllan! Håller med om att det inte får bli för sterilt i ett barnrum...lite lagom är bäst...Palomas rum är jättefint!
Kram
Anne-Lie