Monday, March 14, 2011

JÄRNSÄNG

God morgon sköningar!

_MG_2313

Paloma har fått en “riktig” säng. Gamla utdragssängar i all ära men dom gynnar inte mamma gos precis. Så nu tas rummet upp av en järnsäng =)

_MG_2315

Gallret längst upp och knopparna var guldfärgade men det blev det ändring på snabbt! Sprayfärg halleluja *ler*.

_MG_2320

Köpte sängen på blocket för 400:- ink resårmadrass och bäddmadrass av ett par som skulle sälja sin “sommar stuga” i Leksand. Jösses vilka möbler hon hade inne där!! Dreglet stod som spön i golvet när jag fick mig en rundvandring *fniss* Hon hade de finaste stolsvolanger jag sett…… Vilket som har jag bestämt mig. Det kommer läggas in mer blått i inredningen här hemma.

För er som tänkt gifta sig i sommar. Kolla in detta! Hade jag gärna gjort på vårat men mannen skulle nog ha dragit en drink för mycket om han skulle klara detta *fniss*

Idag börjar inskolningen på allvar för Noel. 5 hela dagar ska jag vara med honom på dagis mellan 9-14. Nya regler……Får se hur mamma tar det ;)

Kram från mig*

20 comments:

Unknown said...

God morgon!
Vilket fint flickrum hon har. Gillar verkligen dom stora bokstäverna på väggen.
Vilket fynd du gjorde med sängen.
Ha en bra dag, kram Ing-Britt

LantlivsAnette said...

Åhh du..vilket ljuvligt flickrum !!
Och du..vilken härlig bröllops dans !!!
Kraaam Anette

Stina said...

Så fin sängen är. Nu är väl lilla dottern glad.:-) Kram Stina

Skogslyckan said...

Jättefin säng till ett verkligt fyndpris.. En sån överraskande dansuppvisning gjorde vi på vårt bröllop, inspirerade av just detta klipp, det blev verkligen succe! Ha en fin start på nya veckan!
Kram Pia

Ett Vitare Hem said...

Åh så fint det blev och du gjorde rätt i som sprayade allt vitt ;o)
Ha en underbar måndag!
Kram/Lena

Vita rosor och förgätmigej said...

God morgon! :0) Här hostas det och snoras ikapp men nu går det inte att stoppa mig! Jag skaaa ut och pyssla i min trädgård! Hoppas du får en underbar dag på dagis... ;0)

Kram/ Anna

hemma hos lilla mej said...

ÅÅåå vilket fint tjejrum.Underbart.Jättefin säng.Lycka till med inskolningen.Önskar dej en fin måndag rara du.Varm kram Rita ♥

sylvia said...

hei.
vakkert jente rom det der, sengen var hel skjønn,
ha en fin dag vidre,
klem fra sylvia

Anonymous said...

Fint det blev! Jag har en likadan ute i förrådet,men den är svart och det är egentligen en dagbädd, alltså det är även galler längs ena långsidan..De är jätte fina. Har ganska små rum så jag tycker den blir lite klumpig. Tänkte ha den ute i sommar kanske...
Kram Maria B

Lisa said...

Oj den som hade haft ett sååå fin rum när man var liten. Du kan få till det mesta du. Kul video. Ha en skön dag.

Kram Lisa

♥ Villa Tretton ♥ said...

Underbart flickrum:)
Önskar dig en fin dag
Kram Susanne

Jenny said...

Hej Erika!
Vilket ljuvligt rum hon har din dotter! Det är så fint med gamla järnsängar! Önskar min bonusdotter kunde ha det i sitt rum men det går inte pga snedtaket:(

Lycka till med inskolningen nu! ;)

Kraam Jenny

Photo by Maria said...

Vilken vacker säng hon fick.. Nu kommer hon att sova gott efter att mamma myst med henne och kanske somnat tillsammans :-)

Ha en bra start på veckan nu..

Kram mia

majra1 said...

Vilken fin säng du köpt! Smart att spraya över det guldiga!

Vilket skönt bröllop!! Vi funderade faktiskt på nåt liknande , men tiden räckte inte riktigt så det blev bara vanlig hederlig vals. ;)

Mari

Villa Carl Larsson said...

Hahaha vilket störtskönt par och vilken dans. Hur coolt som helst ju :)

Och vilken fin säng. Tacka gudarna för vit sprayfärg hihi.

Kram Josefin

Mina drömmars hus said...

Superfin säng.
Jamen det var väl det jag sa, in med lite blått vet ja......
Härligt!!!!
Kram och må så gott, å lycka till på dagis!!!
AC

Grodmamman said...

Fin säng hon fått, Paloma! Vi har köpt riktiga sängar till våra barn direkt efter spjälsängen. Då har resorbotten fått stå direkt på golvet, så att det ev fallet inte blivit så högt. Ur skönt att kunna ligga bredvid och mysa och läsa lite vid sängdags.
Har sett den videon förrut och tycker att den är super härlig. Hade heller aldrig fått min make att göra något liknande på vårt bröllop.
Kram

mammaxtre said...

Blocket är fantastiskt!

Lycka till med inskolningen, hoppas att det ska gå bra.

Millygarden said...

Så sött...ett rum för en riktig prinsessa!

Kram Marina

Lilla Brödhult said...

Vilket härligt tjejrum hon har din lilla tjej..
Fin säng du hittat på blocket..
Spännande för Noel att få börja på dagis, lycka till med inskolningen..
Önska dig en härlig vecka kram Helene