Sunday, February 6, 2011

Kärlek ♥

 

 

Collage portrait 6 pictures

 

Heej Söndag!

Nu är jag inne in en period där jag ser mina barn. Jag älskar dom så innerligt och det gör mig lite ledsen att snart behöva lämna dom för att arbetslivet kallar. Jag frågade William hur han kände inför mammas tillbakagång och han svarade att det kändes tråkigt. Han ville att mamma skulle stanna hemma. Plutten ♥  Hade pengarna funnits hade jag mer än gärna stannat hemma några år till och kanske öppnat min egna nät butik. Men man får vara glad att man har ett jobb!

Vet ni att man kan testa på Ikeas hemsida förresten om man passar att jobba för dom?! Jag hade byggt det perfekta Ikea rummet så jag var välkommen *ler* Testet hittar ni HÄR.

 

 

 

dagens

Igår skrev HOF om Gynning och hennes osminkade vecka så jag blev nyfiken och klickade mig vidare till Gynnings blogg. Hon ska under en hel vecka gå helt naturell, dvs inget smink överhuvudtaget!! Och så går hon överallt. Premiärer som fikabesöket på stan…. Jag har alltid gillat henne och det här tycker jag var tufft gjort. Gör som P och frågar er hur ni gör med sminket? Är det ett måste innan ni lämnar dörren eller blir det mest till dom speciella tillfällena? Carolinas blogg hittar du HÄR.

 

Idag blir det picknik med barnen i skidbacken. Och ikväll ska jag ta ikapp en hel del blogg besök :0)

Ha en bra dag!!

 

Kram Erika

22 comments:

Stina said...

Härligt med en tur ut med ungarna. Det är ju så fint idag.
Ha en bra dag nu gumman, med alla dina goa ungar.:-) Kram Stina

Anonymous said...

Hej Erika!

Jag måste först få berömma dig för ditt hus och din blogg. Jag gillar din blogg så mycket för du blandar in de vardagliga tingen som gör att man känner igen sig. Visst är det härligt när man SER sina barn?? Just nu håller jag på att renovera i butiken, samtidigt som jag bygger upp ett företag (och Linnéas pappa jobbar borta på veckorna) så jag känner ofta att jag inte SER henne. Det gör lite ont i hjärtat när jag tänker på det, men jag försöker trösta mig med att det är för vår skull jag gör det.

Jag har alltid foundation och kajal och läppglans, sen FÖRSÖKER jag piffa till mig till fest, men det blir ju rätt sällan nu för tiden ;-)

En fråga till dig: Jag har tänkt måla lite mintgrönt i butiken. En panelvägg och lite barnmöbler. Vilken kulör använde du? Jag ser att du tidigare målat någon stol och pall tror jag det var.

Ha en skön söndag gumman!

Kram Linda

Anonymous said...

Oj vad långt det blev!

Du får gärna maila svaret på jolins@live.se

Kram <3

Madame Vit said...

Hej =)
Har nog aldrig kommenterat här tidigare =)
Kan inte ens föreställa mig hur det skulle kännas att gå tillbaka till jobbet efter att varit hemme med sina barn, kan bara anta att det känns tungt.
Ang Fröken Gynning: Alla människor är vackra och behöver egentligen inte smink. Men det hjälper till =) Och jag personligen tycker att hon "försvann". Ansiktet och hårfärgen är densamma. Starkt initiativ av henne att visa sitt "rätta" jag så. Det beundrar jag!!!
Jag personligen har mörkt hår och fransar och bryn med blå ögon. Jag har absolut inga problem med att gå utan smink. För ett par år sedan var det heeeelt annorlunda ;)
Ja det var bara mina tankarom det hela =)
Tack för en underbar blogg!!!

Kram Fia

Mina drömmars hus said...

Härliga ungar!!! Ja det är bara att njuta, tänkt att man får dom gratis....

Ha en underbar söndag och jag hoppas att solen skiner på er.
Kram
AC

oumberligating said...

Uppriktigt sagt så är det lite dåligt med sminket för egen del! (ler)
Tänker jag efter så har jag nog inte sminkat mig sedan jag var på maskerad som 10-åring!
Inte ens då blev det lyckat....jag skulle vara "hårdrocksartist" men alla trodde jag var pirat med blått öga.....djäkla Morsan och sminka dåligt!
Lägger mig inte i om kvinnor sminkar sig eller ej...som allt annat i livet, oliheterna berikar!
Fast att jobba i ett kvinnodominerat yrke så händer det ibland att jag utbrister!
-Nej ju tjejer går vi och sminkar oss!
När allt känns lite grått och trist, det tas emot på olika sätt, vill jag lova, de som känner mig brukar le!
Jaha, varför hamnade jag här då!
Gillar alla former av Dårhus........då vet man att bloggaren ifråga har lite "distans" till både sig själv och sin omgivning!
Ha en fin fortsatt Söndag!
Kram ifrån Oumberlige Peter, tror vi mötts förr i cyberrymden?

Lisa said...

Halloj.. Ja du det är inte kul att lämna barnet och ut igen. Tiden går ju så fort när de är små. Själv har jag inte haft förmånen med att vara hemma så speciellt länge. Ca sex månader.
DU har ett sååå mysigt hem. Smink är kul ibland men inte ett måste tycker jag. Kramen Lisa

Trivsamma förändringar said...

Halloj!
Förstår att du tycker det är vemodigt att bryta upp från livet hemma och återgå till jobbet, blir nog en stor förändring för hela familjen. Men du ska se att det kommer gå bra det också!
Det är som du skriver, man ska vara glad att man har ett jobb!
Du har otroligt fina barn, och en blogg som jag verkligen gillar, tack för det! ;-)
Kram Maria

Unknown said...

Hejsan Erika!

Inte lätt när det är dags att börja jobba. Jag hade en extrem ågren tiden innan men vad bra allt blev till slut. Barnen fick leka av sig och börja sin resa med att klippa navelsträngen och jag fick längta och tanka lite energi för att kunna ge dom allt när jag kom hem.

Smink är jag väldigt sparsam med, endast lite foundation. Ev lite mera till fest. Sen färjar jag fransar och bryn på salong ca 1ggr/mån.

Önskar dig en skön söndagskväll, kram Ing-Britt

Mystjejen said...

Så sött foto, hoppas din söndag har varit fin:) Kram

Hemma hos Märtha said...

Hej på dig!
jag är en sådan person som aldrig lämnar huset osminkad....måste ha lite concealer så att, som mina barn säger, det inte ser ut som ruttna bananer under ögonen ...(snälla barn eller hur..:-)...lite rouge på kinderna, kajal och mascara...Sen kan jag visa mig bland folk..:-)
Ha en skön söndagskväll!!
Kram
Anne-Lie

Therese♥ said...

En fråga till dej stumpan; jag hittade nån besökslista som nu ligger HÖGT uppe på min blogg, jag vill ha den läääängst ned- kan jag göra det utan att behöva flytta på alla andra? Jag frågar dej- för jag tror att du kan sånt här ;) Ja samvetet är som det är :) Vi får leva med det.

Kramar!!

Stina said...

Ja, idag var det ju så underbart ute så man verkligen njöt av solen. :-) Kram Stina

Jenny said...

Hej Erika!
Jag tycker Carolina ser riktigt vacker ut utan smink:)

Ha en trevlig kommande vecka!

Kraam Jenny

Therese♥ said...

Tusen tack!! :)

En fråga till; bilden högst upp på mej å min far, hur gör man större? :)

Mariette said...

Hej Erika!

Du är för snäll du!!!

Ja ibland så bara ser man sina barn extra mycket, jag förstår dig så väl när du skriver så...
Hjärtat bara sväller och man vill bara vara med dem så mycket det går...

Jag har inga problem att visa mig osminkad. Jobbar jag så vill jag så klart inte vara utan lite smink, men annars kan jag lätt gå till affären utan, eller tom åka på shoppingutflykt (!), oj man ser säkert ut därefter...men det är så skönt att vara utan smink ibland!

Läste också om detta på HoP, kanske ska kolla in Gynnings sida också...


Stor kram Mariette

Anonymous said...

Våran prinsessa gillar att bli fotat.Hon är för härlig.Kram på er alla.Mamma

Millygarden said...

Ja visst får du länka! men så vilken goding du har på bild där...underbara bilder!

kram Marina

MiaMaria said...

Hejsan Erika!

Och tack för din fina kommentar.....
Ska försöka visa lite helhetsbilder frampå....

Vilken sötnos på bild!

Ha en bra vecka!
MiaMaria

Vita små hjärtan said...

Hej Erika!
Ja de barnen är ju för goa!!!! man är så glad att man har dom.
Ja smink vill jag allt ha lite....
Ha en fin måndag.
Kram Agnetha

Ett Vitare Hem said...

Ja tänk så mycket kärlek man kan känna till sina barn, det slår allt annat :o)
Ha en finfin dag!
Kram/Lena

Anna said...

Vad härligt det är när man också MÄRKER att dem blir SEDDA! Ja, det är ju en ständig ångest och jakten på att nå näst intill perfektion inom ALLA områden! Tror man bara ska försöka hitta sin "egen" balans, som passar just mig. Och sen skita i vad andra säger och vad man "bör". Men jag tycker verkligen att Du verkar ha den sköna inställningen. Sen att föra allt till praktiken, ja det är ju ett mysterium!! (som man aldrig behärskar totalt).
HörduDudu! Jag tror att Du PRECIS är av det rätta virket att starta EGET! Så många kvaliteter och en bra attityd. Det är väl bara tron på sig själv..och sen HOPPA!!!
Kan säga att jag, på darriga ben, hoppade rakt ut för några år sedan. Är nu världens lyckligaste egna företagare som är "hemmamamma" och varvar det med jobb samtidigt som mannen kan vara föräldraledig, varvat med lite jobb. Hur bra får det bli. Vill så gärna bara rekommendera detta!! Det är så skönt att kunna styra sitt eget liv och då ha möjlighet att vara familj så mycket mer! Om jag bara kunde föra över känslan..
Hur som helst! Tack för rolig läsning och hoppas att jag sått ett frö.... Hej svejs!!