Monday, January 31, 2011

Cleaning day!

 

 

städa

 

Precis så känns det många ggr! Men vad gör man när ens pedantiska sida piskar på?!  Jag sitter och tittar på familjen annorlunda och njuter. Men jag måste vara realistisk och inse att 4 räcker för mig! För att vara pedant och med stor familj skär sig en aning så nu får det vara bra med barn *ler* Även om jag önskade att jag var annorlunda ibland.

Men idag ska jag då städa :)(!) För i morgon kommer DD och då vill jag att det ska det ska vara rent. Men först en fika med väninnan och barnen så krafterna får sig en skjuts *ler*

 

Kram Erika

14 comments:

Therese♥ said...

Åååå kära du! Visst ser det fantastiskt ut med alla dessa barn i familjen annorlunda. Jag vet att du har 4, jag har 2 å ibland räcker det med. För visst blir det rörigt. Å ibland är det jobbigt. Men gud så jag också önskar att jag vore annorlunda. Jag hoppas fortfarande på en liten ökning i familjen, sedan... Önskar dej en fin dag idag, med städning. Å sen DD imorgon, vet du vilken dag det kommer publiceras? Måste köpa den :) KRAMAR!

Hanna said...

Jo Erika så är det, som mamma är man städerska också...tycker karl stökar till kan tänka mig hur det är med 4!

Men mitt motto är bätre lite skit i hörna än ett rent helvete!

Kannske inte funkar för alla!

vet att bilderna kommer bli helt fantastiska, Ditt hus är så fint!

Östervik9 said...

Ja ibland så känns det som om man aldrig gör någonting annat en städar och plockar efter barnen... När man är klar med rum nr 2, så är det bara att börja om i rum nr 1 igen:)
Ha en underbar måndag
Kramisar
Camilla

Anonymous said...

Vet da tusan vem du har fått ditt pedanteri i från????Mamma.

Trivsamma förändringar said...

Tycker också det är så kul att se Familjen Annorlunda. Jag har inga barn, men vill gärna ha ett par stycken såsmåningom. Men när det börjar bli tvåsiffrigt ja då blir jag alldeles svettig av att sitta i soffan och bara se dem på tv... Men de verkar ju må bra och vara pigga o glada.
Ha en skön måndag, kram Maria

Stina said...

Hoppas att du får en bra dag nu, du städerskan.;-) Kram Stina

Ett Vitare Hem said...

Är likadan, har tvingats släppa barnens rum och låta dem ta ansvar för dem men annars så plockar jag i ett....
Ha en finfin dag!
Kram/Lena

anna said...

Haha fin bild ;)!
Ja städa kan man lätt göra VARJE dag.
Finns alltid och plocka..,värst e måndagarna här.Då har Hela familjen ALLTSÅ 6 st stökat ner och grejat...,så måndagen e helt klart värst här hemma!
Spännande med din morgon dag!
Måste tala om när det ges ut sedan.
Lycka till!!!!!
Kram A

Unknown said...

Ja du städa hör allt till det dagliga arbetet när man lever och bor, inte bara finns där...
Jag var pedant förr men har lyckats lägga det på hyllan sen jag fick barn.
Ha en skön måndag och lycka till imorn.
Kram Ing-Britt

Johanna.S said...

Precis den bilden har jag uppsatt på kylskåpet, så jag blir påmind vaje dag. Man kan inte ha det kliniskt rent hemma när man har barn, då skulle man ju inte få göra annat än att gå och torka överallt. Man kan glädja sig åt att det finns alltid dom som har det skitigare och stökigare :-) Lycka till imorgon med DD! kram J

mammaxtre said...

Familjen annorlunda har jag bara sett pyttelite av. Men det jag sett uppfattar jag som en enda stor röra. Det skulle jag som är vän av ordning och reda inte orka med :-)

Ha det gott

erikasgulahus said...

Jag blir så inspirerad av att kika in hos dej...ja vad gör man när pedanten kommer fram...va roligt med hemma hos repotage..jag förstår att den blir som en spark i baken...mycket fixat! Proppskåpet blev kanon...det blir nog en variant på det här hemma oxå..Lycka till kramar från mej!

Lilla Brödhult said...

Vilken spännande dag du har framför dig imorgon, det kommer att bli kanon!!
Kram Helene

majra1 said...

Vilken bra skylt! xD
Själv har jag satt upp en där det står " M is for mother not maid!" =D

Kul med besök från DD! :)

Mari