Saturday, November 27, 2010

Hur gör ni?

 

 

_MG_6309

 

Heej Lördag!

Igår fyllde min älskade William 7 år. Det blev en mysig födelsedag med hela tjocka släkten och William somnade nöjd! Han fick en klocka av faster+sambo och han ser så stor ut med klockan på armen :). Tiden går så fort….Jag brukar säga till William att när det är dags för moped kommer dina kompisar ha brudarna bakpå men du har mamma *fniss*

_MG_6401

 

 

_MG_6282

 

Många av er rekommenderar LCHF men det är inget jag tror på! Visst, man går ner i vikt. Men för mig säger det sig själv att det inte är bra för kroppen att stoppa i sig en massa fett. Jag är mer en GI believer. Inte den extrema där man utesluter kolhydrater helt utan den Gi man kan följa livet ut.

Men nu till något annat. Vi hade en diskussion för ett par veckor sedan under en släkt middag. Den handlade om rakning under armar- på grabbar. Jag hatar hår under armarna på killar. Tycker det är ofräscht och onödigt men en av killarna reagerade med vad jag tyckte var något chock artat. Han förstod inte alls varför män ska raka sig där.

Så nu undrar jag vad ni tycker?!!  Eller ni grabbar som läser detta. Hur gör ni??

 

Ikväll blir det det underbara programmet Så mycket bättre. För er som inte tittat tycker jag ska ladda ner och se alla avsnitt. Man får se olika kändisar framföra varandras låtar på deras egna sätt vilket är underbart men man får även se en annan sida av människorna som är med.

Ha det gott denna Lördag och kram på er!

19 comments:

Anonymous said...

Klippa topparna, ansa, finslipa eller hur man nu uttrycker det bra tycker jag helt klart dom ska göra :))
Kram sis

Det vita dårhuset said...

Ha haa KLippa topparna :) Mmm Vissa långisar skulle säkerligen se lite mer vårdade ut med en topp klippning *fniss*
Love you <3

Anonymous said...

:D

Mitt skabbiga chica hus said...

Hej goding!

Fy vad jag är dålig på att kommententera här även om jag kikar in allt som oftast:o)

Gungstolen ger du fan i, den är hemfraktad ända från karibien;o)

Och jag är nog mer än som föredrar lite ansat framför nyrakat. Gäller de nedre regionerna också *ho ho hoho*

Puss o kram!
M

Therese♥ said...

Jag föredrar också ansat/lite klippt framför helrakat- på karlar alltså :) Tycker inte om håriga karlar i allmänhet. Lite raggarsträng funkar alltd- med JÄTTE MYCKET hår går absolut bort!!

Jadu Erika, denna vikt. LCHF funkar- frågan är ju bara hur länge man pallar leva det som livsstil. Här försöker jag äta vanlig mat å hoppas på att under ska ske...

annashusidingtuna said...

Ja du, det är verkligen en smaksak, men min man skulle aldrig raka sig under armarna även fast han tycker att jag absolut ska göra det....
Ett litet tips angående viktminskning, jag har i omgångar ätit cromtabletter och på mig funkar de bra, godissuget försvinner, det är knappt gott att äta choklad som jag verkligen tokälskar i vanliga fall. Det tar också bort lite av den vanliga hungern. Sorten jag har testat heter procrhome.
Lycka till.
Kram Anna

Photo by Maria said...

Beror på hur mycket det finns underarmarna.. Fast jag tycker nog inte de skall raka sig där, i mitt tycke ser det fjantigt ut utan hår under armarna på män.. Det är manligt :-) Men som vanligt så är vi ju alla olika..

Ha nu en fin fortsatt lördag..

Kram Mia

Anonymous said...

Viktväktarmat helt klart det bästa...eftersom det är vanlig hederlig mat i måttliga mängder. Man behöver aldrig vara hungrig..Gi, Lchf och pulver o allt vad det finns...När man slutar med dom o går tillbaka och äter som "vanligt" igen...vad händer då, jo man går upp i vikt igen. Nej vanlig hederlig mat i samband med motion är bäst!!

Linas Vita Hem said...

Hej hej!

Så mysiga bilder du visar!! Ja du...när det gäller all kroppsbehåring på män så föredrar jag nog helst inget alls!:) Jag har faktiskt rakat min karl under armarna en gång!:) *hihi* Men sen växte det ut....
Visst är Så mycket bättre ruskigt bra program!!
Hoppas helgen blir bra! Kram/L

Anonymous said...

Inget hår under armarna tycker jag.

Huset vid ån said...

Inget hår under armarna.....Tack!
Men smaken är som baken......

Ang. Viktminskning så föredrar jag viktväktarna, jag tror att det är lättas att få en "livsstil" med det om man ska hålla sin vikt.

Hoppas att du får en fin o stämningsfull första advent.

Kramis Therese

PS. Älskar det TV-programmet, det är verkligen sevärt.....

Anonymous said...

Har inte provat LCHF, men läste på nån sida på nätet om det, dom hade en god förklaring till den dieten och det höga fettintaget. En kompis till syrran gick ner 24 kilo (vill jag minnas) med den dieten. Men man får nog prova. Förutom det höga fett intaget så skiljer den sig inte så mycket från GI. http://www.lchf.se/Startsida/InfoomLCHF/Hurfunkardet.aspx
Du kan kolla in bilder på henne på facebook , hon finns bland mina vänner, Therese Mobäck.
Kramar från Sara mitt emot!
PS: Har inte hunnit göra fler kransar än!

Galleri Hönshuset said...

Att männen ansar ibland e bra =)
Önskar dig o din familj en underbar advent. Kram Pirre

bantarbritta said...

Jag håller med, jag tror inte det är hälsosamt i längden att äta LCHF och tror mycket mer på GI.
Har själv gått ner 25kg genom en egensnickrad variant av GI, tyvärr snubblade jag in i gamla vanor igen och gick upp dem igen, men nu kämpar jag på igen.

En av två systrar said...

Hej, vilken trevlig vit=) blogg du har! Jag har just hittat till din sida som ser mycket fin ut. Jag undrar över tapeten som du visar på den fjärde bilden. Man ser en vit halvpanel och en ljus blommönstrad tapet. Håller på och väljer tapeter och är lite nyfiken på varifrån er tapet kommer?

Kram Hille

Jenny said...

Hej Erika!
Vad söt han är din nyblivne 7-åring, hoppas han hade en trevlig födelsedag!

Ser att du oxå kämpar med vikten..här har du en till som gör det..usch, jag går bara upp känns det som..kommer knappt i några av mina kläder längre;)

Här kikar jag gärna in igen!

Kraam Jenny

messini design said...

Hej, jag vill helst ha dem naturliga såvida de inte har jättelååååångt hår under armarna..hahaha
Jag bryr mig inte om kvinnor har det heller även om jag rakar mig under armarna själv för jag tycker det är finare, men ofräscht tycker jag inte att det är :)
Jag tror kroppen behöver av allt och att det kommer att visa sig att den LCHF metoden är mer skadlig än nyttig. Tidig demens tex.
Hjärnan behöver kolhydrater. Ät lagom av allt är mitt måtto. Klart man går ner i vikt av den metoden för vem står ut med att äta en massa fett utan kolhydrater till, de är dessa ihop som gör att det smakar gott. Ost med smör tröttnar man nog rätt fort på och en massa sås och kött, usch.
Att minska ner lite på kolhydrater är ingen fara, då äter man automatiskt mindre av fettet helt enkelt och på så vis minskar man i vikt.
Kostcirkeln tror jag på! :D

Dessie said...

Hej Erika. Jag tror nog att jag gillar klippt hår under armarna på karlar så att det bara är någon cm. Långt hår under armarna går verkligen bort, men helrakat tycker jag ser aningen feminint ut..
Svårt med vikten.. har ingen karaktär jag heller och så fort som jag närmar mig målet så känner jag mig på nåt sätt "safe" och så "unnar" jag med det ena med det tredje... Skumt det där för att igentligen så straffar jag ju mer mig själv eftersom att jag mår mycket bättre då kläderna sitter som dom ska och magen inte väller över jeanskanten.
Jag försöker lära mig fotoshop just nu.. tycker det är svårt faktiskt. Men skam den som ger sig. =)

Ha en bra kväll.

Kram Dessie

Lisa.L said...

hej ! Bara för att man äter lchf så behöver man inte äta en massa fett. Vi äter lchf,men trycker inte i oss en massa fett för d. Det vi gör är att vi steker i smör med 80% ´fett, det som är i foliepaktet och att vi gör våra såser själva med grädde, då pulver bara är dynga enligt mig ;P kör man strikt lchf som jag gör nu så går man ner :D jag är nämligen super känslig mot "kolisar", och då går man inte ner av vanlig lchf, utan måste vara mera strikt tills man når sitt mål :D Jag äter bara, fisk, kyckling och kött, gurka,grönsallad, ost, smör,lite broccoli,max 2 dl fil/dag (är kolisar i mejeriprodukter men vill ändå äta lite för kalium och kalcium). Äter heller inge frukt eller bär. Vikt väktarna är dåligt enligt mig! Där får man äta massa spannmål vilket inte alls är bra för vikten. Kör man lchf strikt så ska man inte heller behöva motionera för att gå ner. Men visst är det ett + om man gör d ;P det går förmodligen fortare då :D

Älskar din fina blogg :D du bjuder jämt på så fina bilder och ditt hem är LOVELY :D

kram