Thursday, February 18, 2010

Redigering



_MG_6125

Äntligen har jag fått datorn tillbaka!! Gud vad beroende man är. Alla kort man inte kommer åt och alla bloggar man inte kan läsa….. Huvaligen ;o)

Jag har fått frågor via mail och här på bloggen om hur jag gjort för att få korten svart/vita med lite färg. Jag använder mig av Photoshop. Där drar jag ner allting till svart/vitt och sen tar jag fram de färger jag vill ska synas.

_MG_6260

Här fortsätter de underbara nätterna med otroliga 2-3 timmars sömn *urk*. Inatt tog jag rekord på heeeela 1 timmes skönhets sömn. Inte undra på att man är vacker *fniss*

Jag vill tacka alla som är in. Speciellt ni som lämnar kommentar efter kommentar trots att jag inte varit in och kommenterat tillbaka sedan Noel kom.

Ni är helt otroliga och ni gör min vardag!!

Många kramar Erika

23 comments:

Bejben said...

det är då DU som gör MIN vardag, ska du veta!
Må så gott och kram!

Plupps krypin said...

Ja, det är en tuff tid med bebisar men när de är så stora som mina så längtar man tillbaka.
Kramis Yvonne

Johi said...

Det är en av dom mest tuffa sakerna med småttingar - den ostörda sömnen! Tack för dina redigeringstips, det måste jag testa. Kram

Vita rosor och förgätmigej said...

Tror de allra flesta vet hur det är med småfolk som just har kommit till världen... Den lilla tid man får över ska man ägna åt sig själv, inte ha en massa krav på att blogga runt!
Kram/ Anna

mysiga heestrand said...

Jag vet hur det känns. Jag hade ett knyte som hade kolik och där grannarna knckade i väggen så fort han skrek.
Kram Marita i Heestrand

Vita Falkens Lantliv said...

Hej!
Ja inte känner man sig super pigg efter en timmes sömn precis.
Inte gör det nått om du inte tittar in till oss andra, du får tid för det senare:)
Hoppas du får sova 2-3 timmar inatt!
Va rädd om dig Kramiz Susanne

Anonymous said...

Nämen vilka underbara foton och vilken söt liten tjej. Jag förstår att fotoshop är ett program som jag bara måste ha :-)

Kram Linda

Inas said...

Hej Vännen!
Snyggt med svart/Vitt med lite färg... Förstår att du inte hinner med en så söt tös... Har en egen lite söt kille som tar lite mycket tid med med glädje. Så ha en underbar helg och goa kramar Ina

Photo by Maria said...

Så kan jag göra med bilderna direkt i kameran, himla praktiskt :-) PS har jag inte lärt mig men vill gärns.. Får gå en kurs :-)

Kram Mia

A little piece of me and you said...

Hej Erika!

Tusen och åter tusen tack för att jag fick vara med på din blogg! Det betyder mycket för mig!

Jag ska hålla tummarna för att du ska få sova lite mer i natt =)

Grodmamman said...

Låter tufft med så lite sömn. När vår dotter kom så fick jag sova väldigt lite mot vad jag var van vid. Jag mådde jätte dåligt och fick blåsor i hela munnen. Inte kul att gå in på apoteket med barnvagn och sluddra!:) Det gick dock över när jag väl kommit in i de nya sovvanorna eller bristen på dem.
Kram

fröken Sätterlund ✯ said...

Oj shit vad du får sova lite... Jag skulle aldrig klara det! Jag blir helt knäpp om jag inte får sova 8 timmar :D

Hoppas du får lite vila emellanåt så du inte kraschar...

Sköt om dej!
Kramar Therese

K said...

Å du gör både vår vardag å helg vettu ;D
Hoppas ni alla mår bra trots sömnbristen...DET är d värsta me bäbisar Herreguuu man blir ju smått psykotis när ma e trött... ;D
Kraaam K

StrandviksVillan said...

Nämen - hjälp så synd jag tycker om dig nu!!
Det är ju såååå jobbigt när man inte fått sova på länge.
Försök trösta dig själv med att det ju ändå är övergående... även om det känns avlägset.

Kramar till dig!
Ann-Christine

Ullis/Leva på landet said...

Bilderna är ju så fina. Har också Photoshop och det är så kul att leka med. Tyvärr har jag inte fått in det i min nya dator:(. Hoppas att du får sova lite mer så att du piggnar i. Fast du kommer väl att blir så jäkla pigg av att gå på vit vecka.

Kram Ullis

Hagbacken said...

Å vad skönt att få ett livstecken ifrån dig :) Bilderna blir såå fina som du fixar...

Ta hand om DIG och barnen nu!

Kram!

Anonymous said...

Hej Erika!
Noel är ett jättefint namn!!! Har en själv som snart är 11 år och går på Enbacka skolan :) Han har en tvilling syster som heter Tilda! Även om det känns som väldigt länge sedan man var vaken hela nätterna så kommer jag ihåg hur jobbigt allt kändes! Hav tröst syster alltför snart är barnen stora och du kan se tillbaka på denna jobbiga period med saknad!
Ha en trevlig helg!
Mvh Jeanette

Hanna said...

Så fina bilder.
Kram
Hanna

Anonymous said...

Älskar att läsa din blogg!

Vi talade idag om på mitt arbete om hur det var när man hade riktigt små barn. Vi kom just fram till att det är SÖMNEN som man längtade mest efter när man hade en nyfödd och sedan kom EGEN TID som nummer två. Man får se tiden som en transportsträcka när det gäller sömnen.
Trots allt är ens barn det bästa man har. Man vill inte vara utan dem för allt i världen. Ellerhur?
Sköt om dig!

En anonym beudrare =)

Nina`s Lantliga med Pamp said...

Hej Erika,
Skönhets sömnen ja. Jag blir mest övertrött med för mycket. Lite lagomt sådär. Men en timme hade jag nog aldrig klarat. Får spara det tills jag får egna barn, ler. Så bra kämpat. Du lämnar kommentarer när du får tid men vi kommer definitivt fortsätta besöka din blogg, med säkerhet :) Tack ska du ha för att du bjuder på så mycket.
Lycka till med i alla fall ett par timmar inatt :)
Kram, NIna

Kära Hem said...

Ta det lungt du och känn ingen press! Vi finns här och väntar på dig! Krama barnen och kom ihåg att de värsta perioderna ofta är ganska korta - men det känns ju verkligen inte så när man är upp i det!

KRAM
/Anna

Tjohalia said...

Det är nog vi som ska tacka dig för du skriver blogg, det är så mycket man glädjs åt när man läser din blogg. När man klickar hit, vet man inte alltid vad man väntar sig, skratt, oj, gråt, ajaj eller ett leende. Det är det bästa med din blogg. Ja, fina bilder du gör, hm, ska nog prova mig fram lite. Har liksom lite för mycket färger i mina bilder. :-) Skickar en kram som känns! Hoppas du får lite mera sömn snart, minns hur det är..
Kram!

♥ Fyra årstider said...

Gud klarar du dig verkligen på så lite sömn..de nätterna har jag glömt. Jag som gnäller när det blir mindre än 7.
Kram Lotta