Tuesday, October 27, 2009

Vimplar och kvällsöppet..

Halloj :o)

Sitter här och bebisen sparkar som om han har värsta tränings passet där inne :o).  Känns som jag vore i vecka 35 och inte 27………Trångt och tungt   **fniss**

Här går vi om varandra med sjukdomar och nu är det barnen igen. Gick första dagen på dagis idag efter en veckas höstblåsor men kom hem med 39.5 i feber….  Det är ju så man kan skratta ihjäl sig …..

Men ni vet hur det är!  Fast man är däckad ,,,,int kan man ta det lugnt för det *ler*. 

Jag och monstret har faktiskt kommit varandra närmre och kan tom ta långpromenader tillsammans nu *fniss*

Så till resultatet efter våran “banding” ….

IMG_3406

Den här baby blåa är helt underbar och kommer hänga ovanför min knodds säng snart ;o)

vv

Lite jul i vårt hus kanske ?!

IMG_3412

Vimplarna finns till försäljning ! Vid intresse maila mig för prisinfo. erisod@yahoo.se

*******************************************

Sedan vill jag tipsa er om en nyfunnen butik som heter Bergstenskagården och håller till i Falun. ( mitt emot Gruvg. )

Jag klev in där för ett par veckor sedan och luften bokstavligen gick ur mig!!  Jag har aldrig sett maken till  butik! 300 kvm lantlig inredning.   Ett paradis utan dess like…….

I alla fall har Mona som hon heter extra kvällsöppet i morgon kväll, Onsdag  28/10  med julerbjudanden och tilltugg.

Rekommenderas verkligen att ta sig tid att åka till ! Och saken är den att i den här butiken är priserna helt i min plånboks smak :o).  

Jag ger er en liiiiiiiiiiten bildkavad om vad som kan hittas i butiken:

IMG_3135

IMG_3150-1

IMG_3140-2

IMG_3146-2

IMG_3145

Så vi får se om vi ses…

Ha det bra och kika gärna  in om ett par dagar för då kommer en liten utlottning ;o) 

Många gosiga kramar Erika

24 comments:

♥ Fyra årstider said...

Hej min vän
Nu vill jag till falun och hälsa på dig och fitt lilla monster:-). Hoppas att vi någon gång kan ses i riktiga livet.
Tråkigt med sjukdomar..jag har tagit spruta mot knorrsjukan:-)
Kraaaammm och en liten puss Lotta

♥ Fyra årstider said...

Jag menar ditt lilla monster:-)

Grodmamman said...

Vilka fina vimplar du har sytt!
Och vilken butik du har hittat. Bra också när det inte är jätte dyrt heller.
Mysigt med en knodd som sparkar!:)
Kram

♥ Fyra årstider said...

Nu asgarvar jag med:-) Tänk att jag kan vara så roligt...fitt monster..det är lätt att slinka fel.
Love you...

Emmas utsikt said...

HAHAHAHA jag sitter bara och skrattar åt Lottas skrivfel. Hahahah jättekul. Men anyhoooo, attans vilka söta vimplar alltså. Jag fattar verkligen inte hur du får till allt med så många kids och prosjekt och gravid och allt. Jag är impregnerad som man säger. ;)

Ullis/Leva på landet said...

Så snygga vimplar. Förstår inte att jag har kunnat missa den underbara butiken. Måste ju bara till Falun snart nu då. Låter ju underbart att det är bra priser dessutom.

Sköt om dig!
Kram Ullis

Emmas utsikt said...

Är du halvnorsk? ja men det forklarer jo en hel del. ;) Da blir mine barn som deg da. hehe

Klem fra Oslo

Dalafrun said...

Du är bara såå duktig.Vimplarna är jättefina vännen.
Ja håller verkligen me om att de va en härlig butik,kaaaaan vi inte åka dit tillsammans nån dag????? Snäääääälla!!!!! :-)
Nu va de verkligen länge sen vi språkade skit,måste ändra på de snart ;-)

Jättekramar till dej å lilla kickboxern i maggen

Galleri Hönshuset said...

hehehe...vilka roliga felstavningar det kan bli =)...

Halloj.

Tråkigt o läsa att ni också bara går hemma och är sjuka om vartannat! Nu är jag halvdålig igen...Ont i halsen och febrig. Att det kommer tillbaka hela tiden!?!...

Härliga vimplar och fin butik...

Ha det gott och krya på er. Kram Pirre

Millas hem said...

Superfina vimplar du gör!

Kram Camilla

Photo by Maria said...

Vilken butik!! Det förstår jag att du blev betagen av..

Vimplarna är jättefina och den blå blir ju perfekt över bebissängen :-)

Njut av onsdagen..

Kram
Mia

Hagbacken said...

Å vilken butik!!! Tack för tipset!

Såå fina vimplar också du fått till med ditt monster;)

Kraaam

Hagbacken said...

fel monster....;) såg jag

Lisa.L said...

Ojojoj! Du skulle ha bett en ta på haklappen innan dom dära bilderna kom från butiken ;) haha..sååå mycket fint dom har! Och vilka fina vimpar =) kram

Ett Vitare Hem said...

jisses vilken fantastisk butik! Och vimplarna är jättefina!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Viola said...

Hur kunde jag missa den när jag var på gruvgatan i somras...( hoppas ni är piggare idag då...så ttist med pingpong ´sjukan...men så är det ju när man har smått..ha det gott..nu är batterierna nyladdade så nu ska här packas igen, puss

sara på hedepipan said...

Vi ska ju ta en norrlands resa i sommar och då får bilen åka igenom falun. Tack för tipset. Kram sara

rustik charm said...

Å vilka fina vimplar du gjort.

Den där butiken vore nåt för mig, underbar:)

Ha en bra dag.
Kram Kristina

Louise said...

Härliga bilder du bjuder på! jag blir också sugen nu på att sy vimplar till jul men få se om det blir av... ha det gott!

S o F said...

Måste kolla...hur långt är det till Falun tro?

40-45 mil, äh det skall väl gå bra på ett par dagar inklusive övernattning. ;)

Ser fantastiskt härligt ut i den butiken.

Ha det gott!

Anonymous said...

Fin butik, dit bara måste man ju! Har du sålt hjärtskåp dit också?! Såg att hon hade lika iaf. Fyyy, vad drygt med sjuka ungar! Vi har klarat oss ett bra tag nu, "peppar, peppar".. Krya på Er! Kramar Maria B

Hanna said...

Oj så mycket fina bilder och vackra vimplar.
Hanna

Hanna said...

Hahaha, vad Lotta kan :D

Men du... verkar ha blivit bundis med 'lilla monstret'! Vilka vimplar :)
Butiken verkar ju vara helt fantastisk! Du är väl där och spenderar nu precis, jag vill määää!

Ha d bäst! Klappa magen från mig :)
Kram Hanna

Hanna & Hugo said...

Hej Erika

Men du vilken butik den har jag inte sett...
Måste göra ett besök.
Vad tråkigt med sjuka barn igen. Här hemma har vi precis tillfrisknat & håller tummarna om att vi klarar oss ett tag nu...
Kram Maria