Sunday, January 19, 2014

Jag vet….

 

 

IMG_8080-1

att jag äter mig dålig…… Jag lägger inte hela depressionen i kosten men den har mycket med välbefinnandet att göra. Jag tror som de flesta av er att vi lever i ett samhälle där alltmer krävs av oss. Vi förväntas vara på topp både i arbetslivet & privat. Vi ska som ni säger vara så jävla duktiga på allt & gärna bolla flera saker samtidigt. Det ska lysa perfektion om oss!
Jag lägger inte alltför mycket vikt i vad folk runt omkring tror/tycker. Bara jag & min familj mår bra får andra yttra sitt missnöje bäst dom vill.
Det är svårt att trycka in 20 timmar på en 12 timmars vardag…. Vi pratar om att stanna upp……Kan vara svårt men det gäller att man hittar små hål i vardagen.Och att man öppnar sina blå för att verkligen se vad fina, betydelsefulla saker-människor vi har runt oss.

Jag ändrade min kost för 19 dagar sen. Tagit bort socker & mjöl…. jag tänker INTE banta den här gången. Allt får ta sin tid för jag behöver maaat *ler* Jag vill leva sunt för bästa välmående samtidigt som jag går ner i vikt.
Har tappat –7,3 kg på 19 dagar så min kropp har äntligen börjat svara. Mår bättre & börjar träna när kroppen säger att det är ok :)

Jag lägger ut en skit gott recept i nästa inlägg. Mums*

Trevlig vecka till er alla underbara :-*

2 comments:

Lantliga drömmar said...

Bra jobbat !!! Jag tänkte samma tanke för 10 månader sen. Kika gärna in på min blogg och se förändringen :))

Pia said...

Heja heja vad du e duktig 😘