Friday, April 5, 2013

Photoshop is da shit!

 

IMG_0895

Hej Hej Heej

Många gånger får jag höra vilket fint hem jag verkar ha men ni ska veta att verkligheten inte alltid stämmer överens med bilderna(!) Herre gud…Jag ändrar skärpan, gör bilderna ljusare etc (Jag gillar ljust & ofta gör jag bilderna FÖR ljusa men det är “jag” på bloggen) .
För att inte tala om att man vinklar fotot på det man vill visa. Husets skavanker syns inte på bild, inte heller de rum som ser ut som crap ;)
Bloggandet & inredningstidningar är meningen att inspirera så redigeringsprogram is da shit :)
Som jag sa till en arbetskamrat:
Jag har inget speciellt hem. Jag har bara valt att blogga om mitt :)

Önskar er en super duper helg!
Kram Erika

PS: Ni är helt underbara vet ni det?! Tackar från djupet av mitt hjärta för era fina kommentarer & mail!!

8 comments:

Unknown said...

Hejsan Erika!
Nu var det lääänge sedan jag skrev hos dig men jag läser varje inlägg :). Måste säga att visst kan man göra mycket med bilder men inte trolla... Du har verkligen ett vackert hem även om det har sidor du inte visar i vardagen, visst väljer man vad man vill visa och vill att folk ska bli inspirerade.
Önskar dig en fortsatt fin helg, kram Ing-Britt

Johanna Stålros said...

Visst kan man trolla till det ibland;) och det kan verkligen behövas hihi. Kramar

Anonymous said...

Du är duktig på att fota och redigera, men helheten som du visar är så fin. Många härliga vrår i ditt hem.
Fast det är klart allt kladd och damm syns ju inte lika bra på bilder som i verkligheten :)
Ha nu en riktigt mysig lörda
Kram
AC

homebyCaroline said...

Fast jag tror ändå inte på dig, du har väldigt fint och tror det ser ut exakt så som du visar :D

Ha en fin dag! Kram

Anonymous said...

I love your blog.. very nice colors & theme. Did you make this website yourself
or did you hire someone to do it for you? Plz answer back as I'm looking to construct my own blog and would like to find out where u got this from. thank you

Here is my webpage; ford ranger forum

Anonymous said...

When someone writes an paragraph he/she retains the plan of a user in his/her mind
that how a user can understand it. Thus that's why this post is amazing. Thanks!

My web page - ford ranger forum

my home is my castle said...

hej du har en fin blogg. o senaste inlägget var bara för bra. det stämmer att folk redigerar bilderna o verkligheten är något annat, ibland brukar jag fundera om alla andras hem är så rena och välordnade :) men det kanske inte är så :) ha det fint!

Ekenäsliv said...

Hallå tjejen!!
Men du har ett himlans fint hem att utgå ifrån och redigera isf;-)
Kram på dig!
/Anna