Sunday, September 25, 2011

Have you seen my horsiiii?

Horse

Hellooo sweeties!

Vilka gulliga kommentarer jag får av er! Hade det inte varit för er hade jag slutat blogga för länge sen

I somras tog vi en sväng till Nusnäs. Tänkte jag skulle köpa mig en stor häst (andra hands sortering) men fick mig något av en chock! 650:- skulle dom ha för en häst som inte ens var färdig för målning. Ni vet det där filtret som gör att man håller god min och drar vidare var som bortblåst och ut kommer:

VA!!! 650 spänn för den!! Skojar du????

Mannen som satt och täljde kunde inte hålla sig för skratt och menade på att han gärna ville kunna försörja sin familj han också. Ja, ja sa jag. Du får den då :) (poängen alltså)

I alla fall så fick jag förslaget att köpa 2 platta hästar a 30:-/st och limma ihop vilket jag gjorde. Blev en rejäl bit häst som nu får pryda köks fönstret. TIPS! TIPS! Meeen, man kan väl önska sig en stor en i julklapp va ;) Skulle stå så fint framför spegeln i vardagsrummet!

Hoppas ni får en skön Söndags kväll!!

Kramisen Erika

11 comments:

Anette said...

Halloj vännen
Ja gud dom är svindyra ,har också tittat på dom.
Din vart ju hur fin som helst :)och billigare hi hi
Kika på ditt förra inlägg,åhh du har de så himlans fint :)
Ha en härlig kväll.
Kramar Anette

♥ Pia... said...

Hihi.. kul.. med poängen alltså:).. priset.. njaaee lite väl mycket. hoppas du får en julklapp..Smart att limma ihop två..sött oxå.. ha de gött..Pia

♥ Villa Tretton ♥ said...

Jättefint tycker jag..:)

Ha de gott
Kram Susanne

Unknown said...

Blev ju riktigt snyggt att limma ihop två och vilken prisskillnad... Men att få en stor häst av en vänlig skäl vore ju inte hel fel ;).
Ha de gott, kram Ing-Britt

Hanna said...

Hej så fint du har det i ditt kök. Vitt och blått tycker jag är så fint. Det ger en sådan ren känsla. Smart med hästen, det blev jätte fint.
Ha en fortsatt fin kväll.
Kram
Hanna

Amanda said...

Jag var också dit en vända i somras, av samma anledning som dig att hitta nån att fixa till själv.. Kom hem med några små i alla fall, men dom ligger ännu kvar i påsen.. Dags att ta tag i dom snart nu när jag fick inspiration ifrån dig :)

Kram Amanda

anise said...

Smart Tips att limma ihop två...blev jättefint.. Vilken tur att du får inspiration att fortsätta blogga..SÅ BRA BLOGG..ett riktigt vackert hem har du..Ha en superbra Måndag..Kram på dig..
Anita

Stina said...

Fin häst.
Ja, det lät ju väldans dyrt det där.
Kram Stina

Emma (lillsyrran) said...

Såg de själv i somras i Nusnäs men hade turen med mig i våras på en loppis i valbo och kom över en STOR omålad dalahäst för ynka tio kr, de kallar ja fynd för dalahästar är ju så fina!
Inte får du sluta blogga heller, vem ska man då kika in till. =)
Kram Emma (lillsyran)

Tinas bo said...

Det blev ju jättesnyggt!! Härlig ide'!!
Har oxå försökt att få tag på en billig dalahäst.. Var ju bara att glömma! De är ju svindyra!
Hade en stor en gång, men tyckte den var sååå ful (orange), så jag gav bort den!! DUMT!!
Inte får du sluta blogga!! Nej det går jag inte med på!! :))

Ha en fin vecka
Kramis Tina

Kristina said...

Alla skall väl försörja sig ;)
du kan ju önska en av julgubben?