Tuesday, February 22, 2011

Mig & Alice

Välkomna till Melinda!

Jag har några riktiga favorit butiker. En av dom är söta Melindas butik Mig & Alice i Säter. Butiken är full av härligheter och många ggr till bra pris (!) Jag kommer visa ett par bilder men det är bara en bråkdel av vad hon har. Butiken är proppad av inredning i alla dess slag. Från porslin till kurerande medicin i lantliga flaskor. Barn sortiment som får en mamma att “dregla” och textiler man gärna vill ta med sig hem.

Så ta en sväng förbi och glöm inte plånboken. Kanske bäst att inte ladda den alltför mycket för då tar det lätt slut därinne ;).

Marcus får psykbryt så fort han hör att jag nämner ett besök hos Melinda *fniss*

_MG_8320

_MG_8355

_MG_8358

_MG_8366

_MG_8375

I söndags körde paddan ( ja, thats me) första träningspasset på 1 mån. Och ja, mmmm, vad säger man?! Ikväll ska jag ta med mig en syrgas tub på ryggen, det är då ett som är säkert(!) Man ser gamla kärringarna kör hela passet igenom och då börjar man fundera vad min RÄTTA ålder är egentligen *fniss*

Kanske ska berätta att Erika Söderberg-Löfving åter igen syndar…. Jomenvisst….Nog har jag återgått till att vara storrökare . INTE roligt =( Men trägen vinner ;)

Många förkylnings kramar från mig denna Tisdag

25 comments:

Hanna said...

fina bilder från butiken.
kram
hanna

Anonymous said...

Jag ska på mitt första pass ikväll på tre veckor... bävar redan, orken kommer att tryta på en gång! Det värsta är att det inte finns någon luft i lokalen på vissa pass, det gör ju att man blir ännu tröttare. Men som sagt, ikväll ska latmasken som har tagit ett stadigt grepp om mig förgöras =) Får väl se om man får sopa upp mig från golvet efter passet =)
Lycka till på träningen!
// Nilla H

Stina said...

Så mycket fint.
Kram till dig goding.:-)
Stina

hemma hos lilla mej said...

Bara så himla mycket fint .Har hon webbbutik?.Håller tummar och tår att du blir av med din förkylning.Önskar dej en fin dag.Varm kram Rita ♥

♥ Villa Tretton ♥ said...

Meeen vilken underbar butik:) dit vill jag åka NU!!!
Måste kolla upp hur långt det är dit..ser massor jag vill ha:)
Tack för tipset:)
Måste kika vidare hos dig också:)

Ha en fin dag
Kram Susanne

Villa Vinkelhaken said...

Oj så mycket fint! =)

Ha en bra dag!
Kram Jenny

Liza said...

Ojoj så mycket fint!!
Kanske måste ta mig dit när jag åker uppåt i april...!

Krya på dig!

Kram Liza

Lantligt i smultronbacken said...

Vilken mysig butik med så många olika varor. Det verkar vara en sån butik som man skulle kunna spendera långa stunder i.

Härligt att du tagit dig an träningen igen. Duktig du

Kram Teres

Lisa said...

Åh,åh och åh en sån läcker affär. Dit måste jag ta en sväng nästa gång det blir en tur till Dalarna. Tack för tipset. Och du man slutar röka när man själv är redo för det . Träningspasset jo de känner man igen men måste nog grusa dina förhoppningar när det gäller syrgas...Kramar från mig

Unknown said...

Det var en affär fylld med massa läckerheter. Dit ska jag nog inte åka, då blir jag bara fattig hihi..
Va skönt att ha tagit sig i kragen och kommit iväg o tränat. Jag har ennu inte ens hittat min krage ;).
Ha de så bra & krya på dig, kram Ing-Britt

Huset på berget said...

Hi hi visst e det chokerande vad tanter kan? Gav mig på att cykla vätternrundan för några år sedan och det var tufft när man blev om cyklad av ulla-Görel 80+... Och då hade jag ändå kört 135 mil innan!! Men bara att kämpa på... Lycka till med träningen och du tack för ditt mail, det värmde!
Kram Anki

Fröken Agnes said...

Hej!

Så fin butik! Därifrån skulle man gå fattig, det är ett som är säkert;))

Ha en fin kväll!

Kram Jenny

barbrok said...

WOW fattar att du dregglar i den butiken!! Precis de handtag jag behöver o till ett bra pris!
Barbro

Vit som snö said...

Det vore nog farligt att "släppa lös" mej i hennes butik också, bara på bilderna ser jag massor av vill-ha-saker;)
Kämpa vidare med rökstoppet, du klarar det till slut:) Har du kollat upp läkemedel för rökstopp? Champix brukar funka bra... Bara ett tips förstås:)
Lycka till på träningen!
Kram Cilla

Trivsamma förändringar said...

Åhhh så mycket fint det fanns i den butiken! Där skulle man lätt kunna shoppa loss lite ;-)

Ser att du har en Kitchen Aid. Skrev ett inlägg om den idag och skulle gärna vilja ha era synpunkter om dem. Så har du tid så får du gärna ge mig din synpunkt, bakar du mycket matbröd med den osv?

Kram Maria

Vita Falkens Lantliv said...

Åhh jag vill SHOPPA där!
Jag kände precis likadant när jag startade med träningen. Höll på att dö flera gånger om;) Men nu serru är det jag som slår tanterna hehehe.

Du klarar att sluta röka, kan ta ett par gånger, man måste ju vara 100% viljestark och det är det som är kruxet;)

Kram going! Susanne

Inredningsfrun said...

Vilken tur (eller otur) att jag bor låååångt bort från denna butiken. Annars hade min tunna student-plånbok blivit ännu tunnare :). Såååå mycket fint!

Träning?!? Vad är det för något?!!? ;D

KRAM

// Inredningsfrun å hopplöst otränad

Emelie - Mamma till Malte said...

Underbar liten butik verkligen:)

Anonymous said...

Hej.
Underbar butik,förstår att man vill köpa det mesta där.
Kommer du att lägga ut några tallrikshyllor till salu?
Mvh Johanna

mammaxtre said...

Oj vad mycket fina saker :-)

The House of Antoinette said...

Vilken härlig butik det verkar vara - synd att man bor så långt ifrån :-)

Kram Anette

Karin said...

Vilken mysig butik!!! Hittade en liknande i K-krona där jag jobbade under 3 dagar. Var dit varje lunchrast och upptäckte nya saker varje dag. Köpte en hel del, vilket resulterat i att jag nu ivrigt väntar på att lönekontot ska fyllas på igen ;)Farligt med sådana frestelser...
Kram

Photo by Maria said...

Vilken butik!! Tur (för sambon) att jag inte bor i närheten av den ;-)

Nästa gång du tar tag i rökandet klarar du det ..

Kram Mia

Tjohalia said...

Ojoj.. Den affären hade jag gärna varit inne hela dagen och njutit, och blivit fattig att min man blir tokig på mig. ;-)

Träningen, ja.. lycka till. själv har jag tränat hemma med crosstrainer för det var svårt att åka bort, så jag tar crosstrainer med en bärbar DVD som jag tittar en film samtidigt som jag tränar och det har gett stora resultat. :-)
Kraam

LIVSGLITTER said...

IIkkh! Den butiken måste jag besöka, har ju inte allt för långt att åka heller ;) Bäst blir nog att låta karl va hemma...höhö..
Kram från mej!
Psst..Gillar din blogg skarpt, tycker om att du är så personlig som du är och alla fina bilder på ditt hem. Det är en bra kombination ;)