Monday, December 27, 2010

Äntligen!….

 

Jaa. äntligen har det kommit ett ställe för barnen att leka i vinterkylan eller en plaskig vårdag. Är så dåligt med aktiviteter för hela familjen i dessa trakter men nu har dom öppnat ett lekland i Falun. Vi  har alltid åkt till Örebro för ett par timmars lek  men nu finns möjligheten mycket närmre :). Örebro lekland är fortfarande större men detta var ett bra lekland för barnen och föräldrarna att ha skoj i(!)

 

2

Fick ett par underbara benvärmare i julklapp.

Skuggade hörn portrait

 

1

 

Tjingeling!

Vet ni? Idag har Erika börjat ett nytt kapitel i sitt liv….igen *ler*. Nu har jag fått nog av min hydda så nu är det stopp för alla onyttigheter. Jag mår inte bra av se ut så här och nu har jag nått den punkt då jag känner att jag klarar av att förändra.

Det är fan inte roligt när man dragit på sig 10kg på bara någon månad och byxorna kommer till grenen för att där stanna..:-/  När mamma frågar på självaste julafton om jag verkligen inte är gravid och sneglar mot magen som står ut…eller hänger ut *fniss*, välj själva.

Och när det nya året är kommen , ja då tusan fimpar jag!! Träningen sätter igång och jag ska bli den glada och pigga brutta jag en gång var.

Idag faller snön underbart vackert ute så idag blir det en tur i backen med barnen.

Ha det gott och kram på er / Erika

14 comments:

Stina said...

Goa gumman min. Du är ju för härlig du.:-) Kram Stina

Anonymous said...

Hej Erika!

Samma här! Nu är det färdigsnaskat. Vi klarar det här :-). Nu kör vi!

Inne hos mig är det tävling. Jag behöver hjälp att hitta ett bra namn till mitt företag. Det blir en barn-och inredningsbutik och ni hittar mer info på min blogg.

HJÄÄÄÄÄÄÄLP!

Kram Linda

Ett Vitare Hem said...

Åh vad skoj att ni fått ett lekland lite närmare, har ju bara ca 1 km till lek och bus här i Örebro men tyvärr har vi inte varit där så många gånger, fick en fråga om att följa med kompisar idag men tyvärr hade vi bokat in annat. Här har min resa börjat idag har lagt på mig 8 kilo sen i somras.....*suck*....
Ha en fin eftermiddag!
Kram/Lena

Systrarna Virrpannor said...

Hej!

Så det var ett bra lekland?! Jag har blivit erbjuden att följa med en kompis och hennes son dit nu under veckan då jag är ledig, så jag hoppas vi kan få det att passa att åka dit.

Kör hårt!
Kanske skulle ta och följa dina fotspår, och bli av med "gravid" magen, men jag har så himla dålig karaktär, men ska försöka!

Kramar Mia

AnnaHelena said...

Heja heja!
Sitter själv här vid datorn med byxknappen uppknäppt för att inte den runda magen ska klämmas sönder...
Nä, det här är inte roligt alls. Men nu är det slut på alla julbord och än är det god tid att lyckas bli av med magen innan våren och sommaren. Så - jag hejar på dig och mig själv! Detta kommer att bli så bra! (Ska bara göra slut på gottebordet här hemma först...)

Kram // AH

Lisa.L said...

då e vi två som ska kämpa :D satt och kollade på julbilderna på mig själv, urs jag ser hemsk ut. Kilona MÅSTE bort NU! Blir strikt lchf och mycket promenderade med barnvagnen. Bara nu vädret tillåter. Vi har haft d så ruskigt kallt här uppe i norr :S kram

Photo by Maria said...

Då är vi två som sätter fart med vikten.. nu jäklar..
Hejja hejja!!

Kram Mia

Anonymous said...

Mamma hänger med dig Erika efter nyår.Då är vi två som får kämpa.Kram

Vit som snö said...

Tack för dina goa kommentarer Erika:)
Absolut, nu är det slut på julen för min del!
Visst, det blir festmat till nyår men det innebär inte soffa och godis fram tills dess ändå! Nix, här ska trimmas;)
Sköt om dej! Kram Cilla

Vardag och flärd said...

Vilka ljuvliga benvärmare du fick i julklapp! Önskar jag hade fått sådana, svinkallt här och jag fryser.
Jo, här ska också bli ett annat liv, nu får det räcka med frosseri, har en massa kläder jag knappt använt så nu måste jag komma i dem!
Ha en fortsatt fin vecka!
Kram Eva

Härligt hemma said...

Hello!!¨
Trevlig blogg du har här :). Ja, julen föranleder ju ett visst frossande, för alla skulle jag nog våga säga. Känner en väldig lust att börja gymma just nu faktiskt. Men det finns ett antal chokladkartonger kvar.....så inte riktigt än ;).
Nä någon inredningstidning har jag inte varit med i...men visst skulle det vara trevligt! God fortsättning och kör hårt :). Kramar Madeleine

Malmkakan said...

Heej!
Vackra benvärmare!

Jo, här är det oxå färdig snaskat...
Vi ska iväg till sydligare breddgrader om några månader. PANIK!!!
Blir till att förnya Friskis & Svettis kortet direkt 1 januari!

KRAM,
Cecilia

Inspiration i vitt said...

söta söta Erika, jag håller tummarna för vad du än bestämmer dig för livet och du verkar ju ha en vilja av stål. Jag hejar på dej.

Så kul med ett lekland nära er, jag har varit på såå måga ställen med mina flickor när de var små men det är ett minne blott.

Sånna sockor som du fått fick jag med i julklapp av min mamma och själv gav jag mina barn ett varsitt par oxå. Julkramaropussarimassor/Ingela.

lottens vita och gröna said...

hej sötis, ohhhhhhhh pusha mig med till att tag tag i klumpen på magen, vi hoppar ihop, fniss!
sååå söta benvärmare, passr ju finemang till alla prommisar som väntar!
må bäst nu lilla erika loppan, vi hörs och sybs, varmkram lotten