Saturday, November 20, 2010

Vinnaren av Ernst är….

 

Herregud! 95 tävlande om Ernst. Tack alla som var med :)(!) Den som fick äran att få hem Ernst blev Nilla.Grattis! Skickar boken så fort jag fått din adress.

 

_MG_6166

 

Många av er bloggare har säkerligen hört talas om bloggen Spets och snor. Helena som bloggade fick cancer för ett par år sedan och slutade blogga ungefär samtidigt som jag började så jag har inte kikat alltför ordentligt på hennes blogg. Men nu har jag fått äran att träffa henne personligen vilket gjorde mig nyfiken och började läsa hennes blogg och jag säger då det…..

Vilken kvinna!! Man kan tycka att jag skriver “ärligt” om vardagen men där ni *fniss*. En underbart underhållande blogg!! helt klart värd att läsa! En blogg jag skulle följa dagligen om hon bloggade idag.

 

_MG_6167

 

Jag älskar gamla kakformar i alla dess former! Jag har dom i glasburkar och använder dom på middagsbordet med tända stearinljus i. Ett flertal har också fått pryda trappstegarna med ljus i nu när vinterkvällarna infunnit sig.

Härute ringlar sig snöflingorna ner och en underbar känsla sprider sig i kroppen. Jag mår verkligen bra av den vita snön och alla barnen som är glada över att få kasta sig ut i pulkorna. Love it :).

Ikväll ska jag och maken mysa med god mat, snacks och dryck när barnen somnat in..  Har fått cocillana utskrivet så det får bli en liten slurk för min del *ler*

Trevlig kväll på er alla!

Ett tillägg från yrskåpet : Självklart var det ett väggur som de flesta av er gissade! Visar bild i senare inlägg.

17 comments:

Vit som snö said...

Jaa tänk den som fick vinna självaste Ernst;) Hihi. Boken har jag iallafall och den är fiiin! Så grattis till vinnaren!
Fina bilder, kakformar är fina, gillar oxå såna.
Jag minns Helenas blogg, otroligt inspirerande kommer jag ihåg, tror hon väckte mitt bloggläsande...
Ha en riktigt skön dag och mysig kväll nu:)
Kram Cilla

Anonymous said...

Lilla vännen....glad att du finns i mitt snurriga liv!!!! Löwe jooo!!! <3 = Hjärta ;) kramelikram Tajkon mamizen =)

Renoveringsdags said...

Ha en MYS Lördag!! KRAMIZ Frida!

Anonymous said...

Hej!
Såg att Nilla har vunnit, blev så glad men... så såg jag att vi var två "Nillor" som hade lämnat kommentar så frågan är ju vilken av oss som vann =) Jag utan blogg eller Nilla med blogg? =) Om det inte är jag så säger jag ett stort Grattis till den andra Nilla!
Ha en fortsatt trevlig kväll!
// Nilla
nillahall@hotmail.com

Det vita dårhuset said...

Hi Hill. Ja förlåt! Det är DU. Nilla, UTAN blogg ;) Skicka gärna din adress så kommer Ernst:)

Angelica Little Corner of Crafts said...

Vill bara säga att det är så mysigt att kika in hos dig här!

Anonymous said...

Lyllo Nilla! Jag vinner aldrig något;-) Tänk på det till nästa gång va ;-)

Kram Linda

Ullis/Leva på landet said...

Så mysigt det låter med en sådan kväll. Här fixade maken och jag middagen och så fick sönerna röja allt efteråt medans vi satt kvar och drack gott:)
Tur att de börjar kunna passa upp på sina gamla mor och far;)
Ha en fortsatt skön helg!
Kram Ullis

Linas Vita Hem said...

Hej svejs!
Håller med, visst är det härligt när det är vitt och fint ute! Även om en annan inte är så smidig för tillället för pulkaåkning och dylikt!:)
Vad är det för hylla du har ljusen och kakformarna i? Och kan du hjälpa en oteknisk stackare?!:) Hur får man bilderna sådär bredvid varandra? Hoppas ni har en härlig helg!
Kram/L

Millas hem said...

Tack söta för titten hos mig! Jag håller absolut med! Hade jättegärna också följt bloggen, kul till tusen och ett vackert hem!=))
Kan bara bli bra!=))

Kram Camilla

Vita rosor och förgätmigej said...

Vilka bilder du tar Erika! Sååå vackert...

Man får gratulera vinnaren till Ernst. Skulle gärna också ha honom hemma hos mig ;0). Allt snubben tar i blir ju till guld!

Vad glad jag blir att du gillar mina lapptäcken. Du har väll inte missat min utlottning av ett? Pågår till den 30:de...

Ta hand om dig gumman!

Kram/ Anna

Anonymous said...

Hej!
Åh, vad kul!!! Tack så mycket! =) Då kommer jag ju att få tillbringa tiden fram till jul tillsammans med Ernst, inte helt fel ;o)
Jag mailar min adress till dig.

Ha en fortsatt bra dag!
// Nilla

Ett Vitare Hem said...

Grattis vinnaren! Och som jag saknar Helenas "spets och snor" det var den första shabby/lantliga bloggen jag hittade till för några år sedan och trots att jag inte hade den stilen hemma då valde jag att följa hennes blogg, en härlig person, läser ofta i den bloggen fortfarande och hämtar inspiration!
Ha en fin dag!
Kram/Lena

Kära Hem said...

Spets och snor var den första bloggen som jag läste så Helena har varit en stor inprirationskälla. Ja, vilken kvinna!

Hoppas ni hade det mysigt igår :)

Kram
/Anna

Den där Victoria said...

Vilka fina bilder... Ja det är härligt med snön nu, så barnen kan åka bob och göra snögubbar..

heavenandearth said...

Grattis till Nilla!!
Hoppas hon får det trevligt med Ernst! ;-)

Tack för trevlig tävling!
Jag hoppas på turen i din andra utlottning!!

Önskar dig en skön vecka!!
Kram!Iréne

Sanna said...

Grattis till vinnaren och tack för en trevlig tävling.

Kram