Tuesday, November 9, 2010

Våra män

 

 

_MG_5824

Detaljbilder från vårat kök

Hej sötisar!

Har glömt berätta vad min underbara man gjorde i somras. Han skulle åka till affären och jag sa till att han fick ta med sig Noel. Men hur ska jag kunna det säger han?! Han åkte i sin lilla Nissan. Vadå hur? sa jag. Är det inte bara att sätta han i framsätet och på med bältet!

Tur som haver såg jag bilbarnstolen ligga kvar i Chryslern så jag tittar in i Marcus bil när han börjar köra, och vad tror ni jag ser? En liten, liten bebis sittandes i framsätet UTAN bilbarnstol med bälte på sig……

Erika gick ut i skönsång……… Va f*n gör du??!!!! Följt av en rad andra verbala ord ;)

Men..Du sa ju att det bara var att sätta fast han……. 

Ibland undrar man om dom får kortslutning eller om det aldrig riktigt har funkat däruppe *fniss*(!)

Så ledes till dagens fråga: (känsliga läsare varnas)

I vårat hem kan det vara, periodvis torka på “gos” fronten. Det är naturligtvis min avsmak ( mannen lider inte av samma åkomma som jag *fniss*) som får det att rosta ihop av många olika anledningar. Man är trött för att man aldrig får sova, man tar hand om bråkiga barn hela dagarna och sköter resten av hushållet. Ja, de flesta av er vet vad jag pratar om….

Men min fråga är: Vad gör era män för att uppvakta er till att komma i stämning. Eller att överhuvud taget börjar tänka i dom banorna?

Eller vad skulle ni önska att dom gjorde?

För mig är det det lilla som får mig att känna mig omtyckt, uppmärksammad och älskad. Tänk att få komma hem till en renskurad toalett ( Halleluja ), ny bäddat i sängen eller kanske gjort en trevlig middag med tända ljus…… Bara slippa peka med hela handen….

Tillägger med en gång att jag älskar min man över allt annat men ibland funderar jag om alla getter är hemma *fniss*

Så.. Vad säger ni??

 

Kramen

19 comments:

Trivsamma förändringar said...

Hihi som sagt, vi är nog många som känner igen oss! Jag vill gärna bli lämnad ifred ibland, och jag vill inte att det ska fjäskas på ett uppebart sätt. Men gärna lite vardagliga saker, att han kanske köper med något extra gott från affären, bäddar rent, går en promenad med vovven när det är skitväder ute tex. Då tinar jag snart upp igen =)
Ha en go tisdag! Kram

Viveka i Bläckhornet said...

Hej gumman!
Vet du, jag tror att ALLA kvinnor kan stämma in i kör över att i perioder känt precis som du. Citatet "kvinnor från venus och män från mars" kom inte utan anledning. Det är bara att kontstatera att vi verkligen inte ser och upplever samma sak. Tyvärr!För precis som du skriver så går vi tjejer ju igång på uppvaktning av olika slag. Den kan ju börja redan på morgonen men en blick, fina ord,en smekning,omtänksamhet, en hjälpande hand eller liknande. Det följer oss sedan hela dagen. Vi kvinnor vill ju gärna känna att männen gör något för just vår skull. En uppoffring för att vilja behaga oss.
Ojj så många gånger jag diskuterat det med tjejer och alla känner samma sak.Men något verkar saknas i deras huvud...haha. De kan liksom tända till bara så där och utgå från att vi känner precis samma sak, precis just då!

Jag har sagt flera gånger till mannen att - du skulle kunna bli världens lyckligaste man om du bara ansträngde dig. Genom att vilja göra allt för mig så kommer jag att vilja göra allt för dig :) En enkel filosofi bara

Ha det gott snyggis ;)

Unknown said...

Kan bara instämma med Viveka!!!!!

Vita Falkens Lantliv said...

Hahaha ja herregud dessa karlar, jag känner igen att dom inte har alla getterna...hahaha
Nä du inte tusan orkar man med att gosa efter ha skött allt hemma och få allt att funka.
Jag tror alla känner likadant speciellt i småbarn åldern.
Jag har sagt till min gubbe att det hade varit så härligt om jag kom hem från jobbet och han hade bäddat rent eller städat m.m Sånt gör ju att man tänder till lite;) Men tyvärr sker detta väldigt sällan:(

Ha det bäst! Och tack för dina snälla ord inne hos mig, dom värmde!

Kram Susanne

Emmas utsikt said...

Hahaha en sån stolle!
I ett tidigare förhållande kom jag underfund med att män behöver ha sex för att ha en bra vardag medans kvinnor behöver ha en bra vardag för att ha sex.
Och ibland måste man bjuda till lite, gosa fast man är apatrött, det är ju inte så dumt ändå och det är viktigt att hålla igång det. Lätt att glömma.

Kram, och tack för hjälpen förresten! :D

Johanna.S said...

instämmer med alla andra talare före mig! man blir verkligen lycklig av att mannen gör något i hemmet utan att man behöver säga till, att dom ser själv att det behövs dammsugas eller bädds rent osv. kram J

Renoveringsdags said...

hahaha LOVE!Du har såna inlägg som bara är mitt i prick på mig!!Ja du tänk att slippa berätta hur man vill bli "uppvaktat" TROTTS 11 år tillsammans förstår han fortfarande inte det som du "förstår" renskurad toa inga använda kalsingar på toa golvet strumpor som man slipper veckla ut innan de ska in i tvätt maskinen! + börja uppvakta 6 timar innan!!en lten puss där och en komplimang där :) MEN nej här ska man vara PÅ inom 2 sek vilket resulterar i LÄGG AV från min sida;) haha så kul att "hissen inte går hela vägen upp!" på fler män än på min älskling;)
kramiz!

Anonymous said...

Hahaha... Man kan ju faktiskt inte annat än skratta!!! Tänk dom är LIKA ALLA KARLAR!!! :)

Tack Erika för att du delar med dig av dig själv och din vardag!

Sköt om dig och stor kram :)

Vicky

Tjohalia said...

Skratt.Känner igen det!Som de andra skrev innan mig.Vi har talat om hur vi vill bli behandlad, hur vi vill ha det, hur vi upplever och vad vi blir glada av, tycks de ändå inte fatta det, trots information finns. :-)
Kram..

Linas Vita Hem said...

Hej Erika!
Haha sitter här och fnissar för mig själv! Händelsen med bilen skulle lika gärna ha kunnat vara min sambo!:) Otroligt kan man tycka!;)

Ja om det är någon tröst så är du inte ensam om fenomenet! Vi är nog många som känner likadant. Men visst hjälper det med lite extra omtanke på olika sätt!

Ha en fin vecka! kram/L

Dalafrun said...

Ha Ha Ha,Marcus är ju bara föör underbar.Jaa du gumman,de blir svårt att lära en gammal hund att sitta =) Men nog tror ja att han kommer att överraska dej när du minst anar de.
Puss å Kram

Anonymous said...

HEJ Erika.Gud han glömde en liten sak när han skulle göra männen.Det vart inte som vi kvinnor.Deras hjärnor vart lite mindre.Det märks vel.Kram

heavenandearth said...

Gapskratt Erika! ;-)

Är det BARA JAG som har en alldeles underbar karl??

Han har definitivt alla hästarna inne i stallet o var nog bland de skarpaste knivarna i lådan, kan jag tro..
Vi delar på sysslorna och han lyssnar på mig, ser mig, hör mig, och..han vet att uppvakta oxå!

Du får skicka Gubben din på kurs hos min!! Haha!
Nee, be honom läsa dagens inlägg med alla svaren så kanske han tar till sig nåt!

Stora Kramen!
Iréne

Galleri Hönshuset said...

Haha...det där går i perioder men jag är ganska så lyckligt lottad...

Han har fattat kanske? =)

just denna period räcker det med "jag älskar dig" =)))

Kraaam Pirre

kan inte sitta still said...

Saken är den att många män har för mkt fritid i sitt huvud..alltså kan dom tänka på sex oftare än oss kvinnor. I våra huvuden snurrar det om vad veckans måltider blir, vinterkläder som ska inhandlas, räkningarna som ska betalas, tvättberget aldrig vill försvinna, barnens alla aktiviteter och nu planeringen av alla julklappar. Skulle vi slippa hälften av detta skulle vi säkerligen vara lite kåtare...hihi

Att mannen bara har dragit runt med dammsugaren är ju rena rama förspelet för oss tjejer?? Sorligt,,,ja lite faktiskt.

Anonymous said...

Hej....
Jag känner igen mig.. Har ett gammalt förhållande bakom mig med mina barns far som var likadant.
MEN jag har bestämt mig för att försöka lyssna till den man jag nu lever med. Han försöker förklara att sex för honom är kärlek och att få ge kärlek... vad finns det som är värre än att bli nekad det? Säger inte att man jämt ska ha lust eller så men man kan ju kanske ha det i åtanke ett vi ÄR olika och om man då öser kärlek över dom och får en massa tillbaks så verkar det där med vardagssysslor och annat hittills vara något man får på köpet! Så lycka till och acceptera att vi är olika!
Kram M

Inspiration i vitt said...

Hej vännen, länge sedan jag var hos dig men nu är jag här och det är underbart. jaa du har såå rätt, vi tänker så olika om saker och ting och det är ju inte alltid lätt att förstå det. Själv har jag reingerat då vi har varit tillsammans i 24 år. Jag älskar min man myyycket men skulle kanske önska att fördelningen här hemma skulle vara mer rättvis och kanske att allt skulle se annorlunda ut då. Min man förknippar inte "hemsysslor" överhuvudtaget med sex och jag vet att han troligen inte kommer att göra det nånsin såå jaa vad ska man göra hihi, jag har nog ingen bra lösning på detta fenomen som tycks gälla de flesta. Kram på dig Erika/INgela.

Linas Vita Hem said...

Hej igen!

Tack för din fina kommentar! Ja du det beror på vad du menar med "här i byn"?!:)
Jag bor i Gagnef men hade fått för mig att ni bor i Borlänge? Men så kanske inte är fallet?:)

Kram/L

enôma said...

oh, alla har ju sagt så många bra och fina saker. Så jag håller med föregående talare; lite extra omtanke gör susen och var inte rädd för att prata med varandra, inte TILL varandra. "Jag upplever situationen så här" istället för "varför gör du inte si och så?"
Lycka till!
Kramar
/Z