Monday, November 29, 2010

PHOTOSHOP

 

 

_MG_6199

_MG_6199

 

Hello sötisar!

Jag får många frågor om hur jag gör när jag får fram en viss färg i mina svart/vita kort så jag tänkte köra en liten mini kurs för er :). Det finns fler sätt vilka jag själv ska lära av min syster men just nu gör jag på det här viset. Snabbt och enkelt för en hemma fixare.

Jag använder mig av Photoshop CS5!

När jag har öppnat kortet går jag nästan längst upp och klickar på HSL/Grayscale. Sen väljer du saturation. Och där kan du bara dra ner de färger du vill ha bort och upp dom du vill ha fram. Enkelt va ;)(!

Om man vill ha fram tex den röda färgen i någonting så kommer all röd färg på kortet fram och det är där det “andra” sättet kommer in. Ni vet det jag ska lära mig. På det sättet kan man ha svart/vita kort och bara få fram en färg på en viss detalj. Så fort jag lärt mig detta kommer fler tips till er alla därute.

 

Måste berätta vad min älskade Nicodemus sa igår. Vi var på väg ut i pulka backen då han sa:

Mamma… Du rockar fett!

4 år gammal…. Vart ska detta sluta *fniss*

Igår var en sån där alldeles underbar dag med familjen. Alla 4 barnen åkte pulka så det rök i backen och sen bar det hem för att göra hembakad pizza. Dom blir så lugna när man gör något roligt tillsammans. Får nog bosätta oss i backen i vinter ;)

Nu ska jag och lilltösen gosa lite medans lilleman sover en stund.

Ha det gott och glöm inte att fånga dagen mina vänner

6 comments:

Photo by Maria said...

Undra om man gör likadant i PScs3 Får kolla det.. Jag har ju jobbat med elements och kan ju det där iof men jag vill ju lära mig CS3 med.. Tack för tipset..

Rockar fett, ja det är ju en bra komplimang :-)

Kram Mia

Pilo said...

Vilket härligt barn du har :) Sug åt dig!
Tack för tipset med Photoshop!

heavenandearth said...

Låter som ni har haft det underbart!

Önskar dig en skön vecka!
Kram! Iréne

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Hejsan
Vilka härliga foton, både här och i tidigare inlägg. Toppen med lite kurs, jag brukar få hjälp av sonen så fort jag inte kan. Är ju mycket smartare och lära sig själv. Vilken goding du har, det var en fin komplimang till dig.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

StrandviksVillan said...

Jag håller med honom: Du rockar verkligen fett, hihihi!

Jag har bara använt PhotoScape hittils, men ska nog skaffa Photoshop snart.

Ha så kul i backen igen imorrn ;)

Malin - Ebbas änglar said...

Hahaha...... jag kan bara hålla med....
DU ROCKAR FETT!!!!!!!!!!!!

♥♥♥♥kram på dig!