Thursday, October 21, 2010

Tävling….What is it?!

 

Heej denna underbart kalla afton!

I förrgår hade jag nästan 500 besökare här på bloggen. Jag blev så glad att hade jag varit smalare hade jag skuttat ur brallorna av glädje =)!!

Är så tacksam för er alla som kikar in hos lilla mig så jag tänkte jag skulle ha en liten tävling.. Och eftersom vi närmar oss jul så passar väl Ernst bok Jul med Ernst bra?! Har ni redan boken har ni ju chans att vinna en fin julklapp.



_MG_4993


Jag tänkte att ni skulle få gissa vad det är på bilden ovan. Jag drar vinnaren slumpmässigt men den som gissat rätt vinner boken + en liten överraskning.

Ni som har blogg och länkar får naturligtvis 2 lotter. Och ni som inte har blogg kan bara ange eran mailadress antingen här i kommentars fältet eller på min mail erisod@yahoo.se.



BILD%2~1


Boken är fullspäckad av juliga recept och en massa pyssel. Också vackra kort på Ernst him self såklart *fniss*. Tävlingen avslutas den 11 November.

Lycka till och åter igen:


Tack för att ni finns!

hearts

98 comments:

Emma Engström said...

Jag tror att det är en en sänggavel. Kanske en sån där för barn som man kan dra ut :) Sån har vi från mamma :) Eller så är det en klocka! Sån som vår kära farbror reparerar? ;) kram kram

Anonymous said...

Hej Erika!
Jag tror det är en gammal väggklocka :)
Kram Sofia Danielsson

Linda said...

Hej!

Jag tror att det är ett gammalt väggur (ev gökur).

Kram
Linda Svensson

Bejben said...

Hej sötis!
Jag tänker då INTE gissa, för jag vill då inte ha in Ernst i mitt hem! haha!
Nej, jag kan då inte med han..sorry!;)

men jag gillar dig ändå!
kram! <3

Dessie said...

Oj oj, här vill jag ju vara med. Jag tror att det är ett väggur.

Håller tummarna nu! =)

Hoppas att du har en fin kväll.

Kram Dessie

Unknown said...

En gammal skänk med "bar" på där man kan sälla karaffer, vinglas osv....
KRAM

Vita Falkens Lantliv said...

Hejsan!

Jag tycker det ser ut som en gammal klocka, men så är du en liten kluring så blir väldigt tveksam...hmmm. Men jag får väl gissa det.
Jag länkar också!

Kram Susanne

Vardag och flärd said...

Jag tror faktiskt att det är ett väggur! Min farfar hade ett väggur med precis sådana knoppar på. Tror jag lyckats länka så jag vill ha två lotter.
Kram Eva

Therese♥ said...

Jag vet inte alls va jag skulle gissa på =) Så jag hoppar över denna tävling. Däremot undrar jag vad du säljer hjärtlampan för?
Sen såg jag i nån komentar om att nån ville se ditt badrum. Jag är också nyfiken som 17 men jag vet att du inte vill. Kram på dej!!

Lindblomman said...

Jag tror att det är ett gamal väggklocka med pendel.
Länkar gör jag så klart!

Kramiz

Livsnjutaren said...

Hej, en väggklocka är det på bilden;) Jag vill ha en lott tack.

heavenandearth said...

Hej rara Erika!

Jaa, kan det vara ett väggur..?
Tänkte först en soffa...
Länkar hos mig o håller tummarna!!

Varm kram till dig!
Iréne

Mina drömmars hus said...

Tänkte först på en sänggavel, men med närmare eftertanke så är det nog en klocka!!

Jag behöver ett råd!
Om du har tid så titta in på min blogg.
Kramen
AC

Lycka är ~ Onnea on said...

jadå, jag vill också vara med i din tävling.
På bilden är det en väggklocka. Såndär av gammal modell med pendel.. ( som vi också har ;) )
Jag länkar hit i bloggen min = 2 lotter.
~marita~

Nilla said...

Jag tror oxå det är en gammal väggklocka.
Vi har en liknande själv.
(vore nästan skoj att ha fel, för alla gissar ju på samma sak) :)

Fast då vinner jag ju inte Ernst. ;)

Ha de bäst !!
Nilla

Galleri Hönshuset said...

oooh den boken har inte jag, men den vore kul att ha! Därför tar jag två lotter!

Jag tror att det är en klocka...eller...nej, en klocka ;)

ha en underbar helg...och du, missa inte min utlottning hos mig.

Kram Pirre

Anonymous said...

Hej!!

Jag tror det är ett väggur!

Länkar till dig.

Kram Linda

Vita små hjärtan said...

Hej Erika!!!
Kan det vara en pigtittare!!!!!
Ha en fin helg.
Kram Agnetha

Anonymous said...

Hej vännen!

Vad bra att du kikade in hos mig och kommenterade om länken. Nu har jag fixat det så man kan gå in och få lite inspiration. Har ni lika mycket snö i Dalarna som vi har här? Massor av vitt men det ska tydligen regna bort snart så jag får skynda mig att fixa snölykta nu :)

Ha re bäst i helgen

KRam Lena

Anonymous said...

Hej! jag tror faktiskt att det är en stor fin gammal spegel!! Må så gott och trevlig helg!! kramelikram från Carina i Fagersta

n o r d i n g å r d e n said...

Vilken fin tävlingen, den boken är underbar!!! Jag har den och är inte med i tävlingen men alla som är det kan jag säga, den är den bästa julboken av alla! Så vackert du bor, och den stegen blev ju bara pricken över i!!! Mari.

Anonymous said...

Hej!

Jag tror det är ett väggur, påminner om det jag har =)
Gillar din blogg, du har så fint hemma =)

// Nilla
nillahall@hotmail.com

Mia said...

Denna bok är ju helt underbar, så jag är gärna med och tävlar!
Skrivit ett inlägg och länkar så klart till dig.

Jag tror det är ett skåp med en spegel uppe på.

Kikar in på din underbara blogg dagligen, men är lite dålig att skriva...sorry!

Kram Mia

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Photo by Maria said...

Jag tror sommånga andra att det är ett väggur..
Jag vill med detta vara med i din tävling :-)
Länkar så klart..

Kram Mia

Malmkakan said...

Hmm, gissar som de flesta andra på att det är en gammal väggklocka.

Länkar från min blogg!

Trevlig helg!
/ Cecilia

Jessica said...

Hejsan! Jag tror som många andra att det är en väggklocka för den påminner om den som mina föräldrar har! /Jessica

Anonymous said...

Hei. Jeg tror det er en piketitter:)
Blir spennende å se.
Hilsen Marie Elise
hvitlykke@gmail.com

Anonymous said...

Jag vill pyssla med Ernst :) En lott!
Chansar på väggur :)
vitabergenserik@hotmail.com

Huset vid ån said...

Hej Erika!
Vilken fin utlottning du har....
Självklart vill jag pröva lyckan hos dig, trots att jag redan har boken. Men den är så fin så den passar utmärkt att ge bort som julklapp!

Jag tycker det ser ut som en hylla som sitter upptill på en skänk, om du förstår vad jag menar...Fniss!

Jag tar 2 lotter o länkar så klart....

Ha en sköön söndag!
Kram Therese

Älskade pion said...

Hej! Vilken kul tävling.;) Kan det vara en gammal spegel?;)Länkar också.Kram

Stína said...

Jag tror det är en sängram och att detaljerna på fotografierna är själva sänggavlarna (en bekant hade en liknande sänggram).

Kram/ Kristin

kristin.knutsson@gmail.com

en smula vitt said...

Hej!
Jag gissar på att det är en "pigtittare". En så´n där spegel som man ställer på byrån.

Kul med en tävling och jag gillar Ernst. Kan förstå att många retar sig på honom men jag tror att han verkligen ÄLSKAR det han gör och det är därför han alltid är så där glad och positiv.

Alltid kul att titta in hos dig och självklart finns du med på min blogglista över länkar jag gillar och har så gjort sedan jag startade min blogg...

Ha det gott!
Kram Petra/

Anonymous said...

hej! härlig blogg du har.

vill mycket vara med i tävlingen, länkar till min blogg + bild. två lotter alltså..

jag tror det är ett gammalt gökur.

min blogg : http://emmani88.blogspot.com/

hoppas lotten faller på mej denna gång.. :D

Hem ljuva hem said...

Hej! Vilken kul tävling, jag tror det är en gammal väggklocka. Jag har själv en som också har vackra svarade detaljer. Jag älskar Ernst men har inte den boken så hoppas, hoppas..
Jag länkar från min blogg .
Kram Anneli

Mjuka said...

Hej Erika! Kul tävling!! Jag tror att det är ett skåp med spegel.
Skulle väldigt gärna vinna den boken!!
Kramar Malin
Länkar såklart!

StrandviksVillan said...

Har inte läst dom andras svar, men jag tyckte direkt att det såg ut som en sån där stor väggklocka.
Den boken skulle jag så gärna vilja ha så jag håller tummarna nu!

kram, ann-christine

Anonymous said...

Hej goa Erika:) Jag tror att det är en gammal väggklocka men du som är så klurig kanske har gjort om den till ett väggskåp som du ställt en madonna i?????eller:)Tävlar med en lott och önskar dig en trevlig vecka! Kram Annsofie elvegard@spray.se

Old and New Home said...

Hej, jag tror med att det är ett sånt skåp med spegel. Fin fint verkar "den" vara iallafall med alla detaljer *Ler* Den boken skulle jag gärna vilja ha..

Kram Cattis

Rester till middag said...

Hmmm....
Jag tror att att det är en gammal väggklocka.
Gillar ju Ernst, så den boken skulle inte vara dum.

Länkar med bild från min blogg!

Unknown said...

Men kära jösses jag vill verkligen vara med! Tyvärr kan jag för tillfället bara lägga en lott då mina gadget på bloggarna krånglar men jag hållar mina tummar ändå! KRAM

Jenny said...

Hej!
Jag är gärna med. Vilken härlig bok den skulle jag vilja ha, älskar serien med ernst och har inte läst boken ännu.
På bilden är det en gammal väggklocka med pendel.

Med vänliga hälsningar
Jenny Wiberg
jenny.wiberg@kund.biknet.se

Anonymous said...

Gissar på pigtittare. En lott! ERNST <3
Mvh a.e.m-49@hotmail.com

Unknown said...

Hej!
Ååå, jag gillar Ernst!! Jag vill gärna vara med och tävla! Jag tror att det är ett sånt där gammal väggur! Vi hade ett som hade precis sådana små spiror i kanterna.

Jag länkar från bloggen och håller tummarna!
Ha en fortsatt skön onsdag!
Kram ia

Kriztin said...

Hej hej Erika!

Jag tror att det är ett gammal skåp, detaljen du tagit kort på kan man vika ut och fälla ner en skiva sen fäller man upp den igen och fäller in dela du tagit kort på och liksom låser... hoppas du fattar min förklaring =)

Länkar från min blogg också =)

Kraaaaaam

Sandra said...

Hej Erika!
Jag gillar Ernst och vill vinna denna tävling,jag gissar att det är en gammal klocka,ett gökur kanske på bilden.
Jag länkar med bild på min blogg i högra spalten.
Håller tummarna,detta vore en fin julklapp åt mig.
Ha en riktigt fin fortsatt vecka!
Kramar Sandra<3

2 lotter till mig!!!

Moster och jag said...

Jag har inte den boken så det skull passa bra att vinna den.
Bilden föreställer en väggklocka med pendel. Finns två stycken här hemma hos mig.
Blir två lotter då jag länkar också.
Håller tummarna! kram Maj-Gun

Ylva said...

Vill gärna vara med och tävla. Länkar till min blogg.
Ylva

Pius said...

Jag tycker bilderna ser ut som en gammal väggklocka. Jag har en i källaren, högst upp sitter det en örn, jag kallar den för tysk-klockan för den ser lite otäck ut.

Hälsningar från Pius

http://piusochco.blogspot.com/

Hildes Scrappeunivers said...

Jeg er gjerne med. Jeg tror det er en gammel spegel :)

Har lenket her for et ekstra lodd: http://konkurranseblogg.blogspot.com/2010/10/vinn-bok_28.html

Krysser fingrene!

Klem fra Hilde

swimzy said...

Heihei:)
Jeg tror det er en gammel klokke!
Har også laget ett innlegg i bloggen min om denne konkurransen:
http://swimzy-lykke.blogspot.com/2010/10/vinn-bok.html

Mvh siv anita

siv_anita_pet@yahoo.no

Anka said...

Jag vill delta i tävlingen och bilden föreställer en klocka. Vi har själv en sådan, men den går för det mesta fel..

Anonymous said...

Hej.

Jag har samma gissning som många andra, ett väggur.
Hoppas på min tur.

Tack för en trevlig blogg.

//Petra på petrasparlor.wordpress.com

Anonymous said...

Åh, jag som älskar Ernst och inte har boken vill GÄRNA delta :)
Jag tror att det är ett gammalt väggur, som så många andra också tror.

Maria Ö
hatti_fnatti@hotmail.com

Anonymous said...

Hejsan..vilken härlig blogg du har ...jag tror att det är ett ur..med pendel.....min mail adress är lindakindh@hotmail.com. Ha en underbar helg..mvh linda nordin..

Anonymous said...

Hej!

Jag tycker också det påminner om ett gammalt väggur.(en moraklocka kanske).

Susanne
gotland(at)speedmail.se

Louise said...

Jag tror att detaljerna är från ett gammalt väggur! fin present i din utlottning. Jag länkar givetvis med bild!

Anonymous said...

jag vill gärna vinna den fina boken. gissar på en väggklocka!

mail: litenmentuff@live.com

ha en fortsatt trevlig helg kram Linda!

Elina said...

Jag tycker mig se ett väggur skymtandes på bilderna. Så det gissar jag på. Blir två lotter för min del, om jag nu gissat rätt vill säga.. Har länkat här: http://dansbandsanka.blogspot.com/

Carina said...

Jag vill gärna vara med och tävla!
Min gissning är: en gammal väggklocka...
Jag länkar;
http://inspirera.bloggsida.se/tavling/tavla-vinn-11
Hoppas på tur!
Kramen.

Sanna said...

Jag tror det är nån gammal klocka, men vem vet? Länkar inne hos mig och hoppas på två lotter.

Kram

Monica said...

Hej på dej!
Min gissning blir att bilderna föreställer ett gammalt väggur med pendel. Vi har ett liknande i mitt föräldrahem.
Jag gillar Ernst och vill gärna vinna hans bok.
Länkar i min blogg!
Kramar Monica

Anonymous said...

Hej!

Den här tävlingen måste jag bara vara med i!!
Jag tror att det är ett gammalt väggur på bilden, och utifall att jag har rätt så deltar jag med en lott.

Mvh, karin
amathean@hotmail.com

Ett ögonblick said...

Hej!
Här vill jag jättegärna vara med och tävla...jag gissar att det vackra snickeriet tillhör en spegel...och jag länkar givetvis i min blogg.

//lisamaja

maria lever said...

Hej! Jag är gärna med i din tävling! Som så många andra så tror jag att bilden visar en gammal väggklocka, jag har en nästan likadan på väggen..

Livingroom said...

Det är nog ett väggur. HAr själv haft en liknande... länkar
Lotta

Susanne said...

Hej,,Vill gärna vara med...
Dom flesta tror det är en klocka,jag har vänt och vridit på bilden och min gissning är att dom har nog rätt..Så jag gissar det samma..Länkar hos mig...

linda said...

Ett pendel ur.... hoppas jag på ! / linda
norman-linda@hotmail.com

familjen & inredning said...

Ja, jag tror på ett gammalt väggur, fast...
ja,det får bli mitt svar.
Har länkat..
Ha det gott!!!
Kicki

Malin said...

Hej!
Jag tror det är någon form utav spegel, eller byrå med en spegel ovanpå. Hoppas jag vinner boken! Länkar även! Ha det fint!
Malin

Stina said...

Hej!
Superfin blogg - jag återkommer hur som helst! Tror att det är ett väggur och länkar från min blogg!

Trevlig helg!
Stina

Inge said...

Håller med dem som säger att det här verkar vara ett gammalt väggur. Har länkat från min blogg: http://nallepuh.blogspot.com/2010/11/ernst-himself.html

Trevlig helg

Emma said...

Hej.
Vill gärna vara med och tävla och ta chansen att vinna denna bok. Om jag vinner så blir denna bok en perfekt julklapp.
Hmm va kan detta vara, tror de kan vara nån typ av ett väggur eller piggtittare. Jadu de var en kluring. Men tror mer på en gammalt väggur.

Länkar iaf från min blogg:
http://skruttbilsbruden.blogg.se/2010/november/tavlingar.html

Kram Emma i Falun

Husprojekt Drömhus said...
This comment has been removed by the author.
HEMMA said...

Hej!
trevlig vinst och klart man vill vara med och tävla!
Jag tror att det är en gammal väggklocka :)
Mvh MALIN

*Jenny* said...

Jag tror att det är en gammal klocka. Länkar i bloggen.

Malin's Hus said...

men då...alla gissar ju på vägg ur....men det tror jag med på ;)

en lott tack!

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM

Amanda Sverre said...

Hej! Jag är gärna med och tävlar med 2 lotter. Jag tror att det är ett väggur.

Mvh Amanda

Familjen Engelbrektsson,Johansson said...

Åh detta vill man inte missa vilken tur jag titta runt och kom till din blogg.
Tar två lotter.

Maritta said...

Skulle bli jordens lyckligaste om jag vann den boken! Jag tror på ett väggur, säkert väldigt fint=)
Har självklart länkat från min blogg och vill då ha så många lotter som möjligt...alltså två.

Ha en bra dag!

Therese said...

Hej!
Jag vill gärna med i din utlottning! :) jag gissar att det är en klocka! länkar också på min blogg så jag tar två lotter.
Trevlig fortsättning!
Therese

Eva i Halmstad said...

Tror som andra att de är ett väggur , men för att var lite annorlunda så skriver jag att de kan vara en pigtittare eller ett överskåp med klocka i.
Ha de gott och må väl
Eva

Sanne Erlandsson said...

Jag tror på en väggklocka, en sådandär med pendel som klämtar varje timme. Min farmor hade en sådan och för tillfället ligger den o väntar på att få komma upp i vår kommande hus!

Anonymous said...

Hej!
Tror det är en gammal spegelbyrå. Spegeln finns upptill fästad i byrån och byrån har tre, fyra lådor. Kan ju vara en pigtittare också....Kul tävling! Jag gillat Ernst jättemycket så det hade varit kul att vinna boken. Deltar med en lott för jag har ingen blogg.
MVH
Lena F.

lenaforsstrom2@yahoo.se

Anonymous said...

Jag gissar att det är en pigtittare.

Kram Matilda
matilda-pettersson@hotmail.com

House observations said...

Jag tror det är en del av en fin gammal kökssoffa! Jag lägger in länk till tävlingen på min blogg!
Hälsn Karin

Anita said...

Mormor vill gärna titta i Ernst Bok. Kul ide` det kan vara en klocka, påminner om min. Länkar till min blogg , då finns det en liten chans.
Kramar Anita

Anonymous said...

Jag är gärna med och tävlar :)
Min första tanke var att det är en väggklocka.

Jenny

j-stil@hotmail.com

Pyssel och Trams said...

Jag vill också vara med!=)
Jag gissar att det är en väggklocka av något slag..

Länkar i högerspalten på min blogg.
Mvh Anna

Mys och hemtrevnad said...

jag gissar på en spegel...kramis semlan

Unknown said...

Hej!

Jag är gärna med och tävlar...jag gissar på en väggklocka. :-)
Länkar till din tävling från min sida!

Kram Helena

Husprojekt Drömhus said...

jag gissar på en sänggavel!! Kram Tiina

Anne B. said...

Det är nog detaljer av en väggklocka.

Har ingen blogg, men e-post finns under sähköposti.

batt said...

kanske en spegel :) , eller toalett (inte en sån man bajsar i , hihi)

Monica said...

Hej jag gissar på en gammal väggklocka, liknar en som fanns hos famo på lande.

Anonymous said...

Hej,

Hmm... jag tror det är en väggklocka :D
är gärna med o tävlar

Martina

martina.holgersson@hotmail.com

En helt vanlig Isabell said...

Jag tror på att det är ett gammalt väggur :-)

Jag vill ha 2 lotter!

Min mail är: bellybus@hotmail.com

En helt vanlig Isabell said...

Jag har också länkat på min blogg: http://belllybus.blogg.se/2010/december/jul-med-ernst.html

Håller tummar!

Min mail är också: bellybus@hotmail.com :-)