Friday, March 5, 2010

Någonting jag inte gillar…

är våran övervåning.  Det enda rum jag är nöjd med är sovrummet och möjligen Williams rum men annars ser det ut som skit!

m

Paloma har fortfarande inga tapeter så man vill inte dona alltför mycket där innan det sitter plank på väggarna.Och Nicodemus rum har en gräslig tapet med en bred Nalle puh bård mitt i väggen. Snyggt va?! *fniss*

Och toaletten/dusch/bastu (relax) rummet ska vi inte prata om…….

Jag drömmer nog om att den stora klumpen ska dimpa ner i brevlådan i alla fall ;-)

 

_MG_7402 

Här har ni ett utav hörnen i hallen uppe. En utav alla fönsterluckor jag köpte av Susanne i somras får vila mot väggen.

Den här grå saken kommer från Melinda. Har ingen aning om vad man kallar den *ler*

_MG_7411

Det där med att hålla sig sockerfri gick åt skogen. Min väninna kör på fortfarande så det är bara att se sig besegrad. Men ack den som ger sig! Börjar på nytt efter helgen och då…..DÅ jädrans *fniss*

Trevlig  fredag  mina vänner

10 comments:

Grodmamman said...

Beundrar dig för att du överhuvudtaget försökte vara utan socker!:) Skulle jag aldrig klara. Borde annars ta tag i mig själv jag också, men motivationen är låg just nu.
Ha en skön helg!
Kram

Home No.1 said...

Hej=) Har kört utan socker till och från och det är värst först...önskar dig en trevlig helg! Kram Annica.

Mitt skabbiga chica hus said...

Hej sötis!

He he, jag börjar på ny kula utan socker varje måndag. Brukar hålla till tisdag lunch ungefär;o)

kraaaam
Mia

Nina`s Lantliga med Pamp said...

Hej Erika,
Vi har väl alla ett rum eller en avdelning utav huset vi vill ändra på eller helt enkelt morrar åt varje gång man går förbi. Till slut ska det bli rätt, har jag bestämt.
Nya tag efter helgen låter toppen. Har du kollat lite på vad du har för sötnings alternativ??? Du har ju lakritsrot som sötning eller som te. Super gott!! Sen finns det ju alla torkade frukter. Jag är ett fan av torkade apricoser. Efter ett par tre-fem st så försvinner eller dämpas i alla fall mitt socker sug. Lycka till.
Kram, Nina

Tjohalia said...

Sug efter socker.. ja, tyvärr så lider även jag av den! :-)
Nu när du pratar om rummen, så har mina barn inte precis fula rum, men.. hm, ska nog fotografera och visa nån gång. Jag förstår i allafall vad du menar. :-)
Kram!!

Photo by Maria said...

Bilderna var fina iaf från övervåningen.. Vår övervåning ser bedrövlig ut med, helst trappuppgången och hallen uppe.. Måste snart ta tag i det..

Kram Mia

Vita rosor och förgätmigej said...

Hmmm, sitter här med en jätteskål med godis i famnen... Skulle nog klara mig utan socker i... några timmar. Vilken underbar tja, vad det nu är. Snygg var den i alla fall!
Kram/ Anna

Cherridwen said...

Jag körde stenhårt på LCHF och sötsuget försvann omgående för mig. Om jag blir sugen på nåt blir det hallon och grädde :) För mig hjälper det att se det som en livsstil och att alltid veta vad jag ska äta nästa måltid och ha lite "nödmat" som nötter, LCHF-bröd mm.
http://www.lchfrecept.com/
Kram Maria

Ullis/Leva på landet said...

jag har många rum i hela huset jag skulle vilja fixa. Nästa på tur är köket, men det får ju inte kosta en förmögenhet. Gillar din hörna som du har på övervåningen.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Anonymous said...

Känner igen mej i att ha rum som är mindre fina och mindre vita :)Bara pengar och tid finns så ska det bli av minsann.

Att vara utan socker och kolhydrater är en kamp,har klarat tre veckor och blivit av med tre kilo men suget är envist så jag vet hur det känns. På,t igen och LYCKA TILL.

Vårhälsningar Lena.